Media alert

InfoRay introduceert haar Business Data Portal tijdens DEMO 99

Indian Wells/Leusden, 3 februari 1999 - Tijdens de conferentie 'DEMO 99', die plaatsvindt van 7 tot 10 februari in Indian Wells, demonstreert InfoRay op 8 februari voor het eerst haar Business Data Portal in de Verenigde Staten.

InfoRay is een Nederlandse softwareproducent die zijn vleugels heeft uitgeslagen naar de Verenigde Staten. De Business Data Portal is enterprise software die de toegankelijkheid van bedrijfsgegevens vergroot en een entreehal vormt naar alle bedrijfsgegevens. InfoRay is uit ruim zeshonderd bedrijven geselecteerd als een van de twaalf bedrijven die haar product 'on stage' zal demonstreren. In totaal nemen 70 ondernemingen deel aan DEMO, dat een belangrijk podium is voor de presentatie van vernieuwende producten en technologieën. Wereldwijd bekende ondernemingen als Netscape en Compaq hebben hier ooit hun eerste producten getoond.

Met behulp van Inforay's Business Data Portal krijgen business teams (business managers en IT-professionals) in zeer korte tijd een volledig overzicht van de in de organisatie aanwezige bedrijfsgegevens, ongeacht in welke database of in welke applicatie deze zich bevinden. De nieuwe versie, 3.0, heeft als belangrijkste nieuwe mogelijkheid de ondersteuning van intranet en Internet. Het overzicht dat InfoRay's Business Data Portal geeft van de vooraf geselecteerde belangrijke bedrijfsgegevens is vergelijkbaar met het overzicht dat een 'Internet portal' geeft van Internet-informatie die op iemands persoonlijke smaak is toegesneden.

Over InfoRay

InfoRay (voorheen InfoDjini) is een Nederlandse softwareproducent die zijn vleugels heeft uitgeslagen naar de Verenigde Staten.. Het bedrijf heeft sinds november 1998 het hoofdkantoor gevestigd in Cambridge, Massachusetts (USA). InfoRay ontwikkelde de inmiddels gepatenteerde Info X-Ray technologie. Deze flexibele technologie stelt business teams (business managers én IT-professionals) in staat om snel en efficiënt hun besturingsmodel grafisch weer te geven en direct te koppelen aan alle aanwezige databronnen in de organisatie. Hierdoor worden definities eenduidig voor iedere gebruiker: de 'Business Data Portal'; een entreehal naar alle bedrijfsgegevens. Met deze technologie kunnen managers hun informatiewensen snel en flexibel aanpassen aan de zich continu veranderende omgeving. Door het gebruik van de InfoRay-oplossing zijn organisaties in staat aanzienlijke kosten te reduceren terwijl de kwaliteit van hun informatie direct wordt verbeterd. InfoRay heeft 45 werknemers en heeft Fortune 1000 klanten in de Verenigde Staten en Europa. In 1997 bedroeg de omzet van het bedrijf in Nederland 3,2 miljoen gulden en in 1998 12 miljoen gulden.

InfoRay Inc.        InfoRay B.V.

One Canal Park Kastanjelaan 4

Cambridge, MA 02141 Postbus 162

Verenigde Staten 3830 AD Leusden

Nederland