Leusden, 23 juni 1999 - Het Amerikaanse zakenblad Fortune heeft InfoRay geselecteerd als één van de twaalf meest veelbelovende beginnende bedrijven, de Cool Companies 1999. Fortune verwacht dat deze twaalf bedrijven het komende jaar bijzondere dingen zullen laten zien, van het uitbrengen van bijzondere software tot een beursgang.

Als opmerkelijke prestatie van InfoRay noemt Fortune de software van het bedrijf, die managers in staat stelt bedrijfsgegevens uit allerlei verschillende bronnen op te vragen en te combineren. Deze bedrijfsgegevens managers antwoord geeft op essentiële vragen voor de besturing van hun organisatie. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk ten behoeve van e-commerce toepassingen een complete toeleveringsketen in beeld te brengen, waardoor real-time informatieverwerking en -analyse mogelijk is. Fortune schrijft verder dat InfoRay - mede door deze mogelijkheden - haar omzet dit jaar verwacht te verdubbelen en noemt als volgende uitdaging voor het bedrijf het vinden van een groot consultancybedrijf als partner in de Verenigde Staten.

Meer informatie over de Fortune Cool Companies 1999 is te vinden op Internet: https://www.pathfinder.com/fortune/cool/cool10.html

Over InfoRay
InfoRay is een onafhankelijke Nederlandse softwareproducent die haar vleugels heeft uitgeslagen naar de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft sinds 1998 het hoofdkantoor gevestigd in Cambridge, Massachusetts (USA). De visie van InfoRay is "Unlimited knowledge @ your command". InfoRay bevindt zich in het hart van de snelgroeiende Enterprise Information Integration markt die eindgebruikers toegang geeft tot hun bedrijfsgegevens. InfoRay is de brug tussen eindgebruikers en hun bedrijfsgegevens door haar unieke om snel en efficiënt hun besturingsmodel grafisch weer te geven en direct te koppelen aan alle aanwezige databronnen in de organisatie. Hierdoor worden definities eenduidig voor iedere gebruiker: de 'Business Data Portal'; een hun informatiewensen snel en flexibel aanpassen aan de zich continu veranderende omgeving. InfoRay heeft op dit moment in totaal 60 werknemers in dienst. Tot haar klantenkring behoren diverse Fortune 1000 bedrijven in de Verenigde Staten en Europa. In 1997 bedroeg de omzet van het bedrijf in Nederland 3,2 miljoen gulden en in 1998 12 miljoen gulden.

Deel: ' InfoRay opgenomen in Fortune Cool Companies 1999 '