ABN AMRO: "Het woord is nu aan de aandeelhouders"

Informatiebijeenkomst voor aandeelhouders, woensdag 3 november

Zowel voor Bouwfonds en ABN AMRO als voor de aanwezige aandeelhouders was het een teleurstelling dat de uitslag van de review nog niet bekend was. Met de opdrachtgevers van de review was namelijk afgesproken dat de uitslag voor deze informatiebijeenkomst op woensdag 3 november bekend zou zijn . In een persbericht meldden de twaalf gemeenten die de opdracht gaven, dat PricewaterhouseCoopers het onderzoek naar het bod van ABN AMRO al wel heeft afgerond, maar dat de uitslag pas vrijdag bekend wordt gemaakt.

Tijdens de besloten informatiebijeenkomst werd nog even stil gestaan bij de achtergronden van de strategische samenwerking tussen Bouwfonds en ABN AMRO. Bouwfonds voorzitter Cees Hakstege legde nogmaals uit waarom samenwerking noodzakelijk is voor Bouwfonds en wat de huidige stand van zaken is. Ook maakte hij de gemeenten nog eens duidelijk wat er gebeurt als de deal met ABN AMRO niet doorgaat: "geen premie voor de gemeenten, geen partner voor Bouwfonds, twijfel bij financiers en continuïteitsproblemen op de lange termijn." Geen rooskleurig beeld dus. Ook de heer Van den Brink, lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, benadrukte in zijn toespraak het belang van een strategische samenwerking tussen Bouwfonds en "dé Bank". Meer kan ABN AMRO voorlopig niet doen: "Het woord is nu aan de aandeelhouders."

Zoekwoorden:

Deel: ' Informatiebijeenkomst voor aandeelhouders ABN AMRO '