ING Groep

Amsterdam, 25 november 1999

ING en H&CB in Zuid-Korea geven hun strategische alliantie verder vorm

ING en H&CB hebben vandaag hun strategische alliantie verder vorm gegeven door twee joint venture contracten te tekenen. Deze joint ventures worden gecreëerd doordat H&CB 20% van haar dochter , Jooeun Investment Trust Management Company, zal verkopen aan ING voor KRW 27,84 miljard (KRW 23.200 per aandeel) en dat ING 20 % van ING Life Insurance Company Korea Ltd zal verkopen aan H&CB voor KRW 40,8 miljard (KRW 40.800 per aandeel). ING verwacht deze transacties af te ronden voor het eind van dit jaar.

Deze twee joint ventures volgen op de strategische alliantie die ING en H&CB zijn aangegaan op 17 augustus 1999. Op deze datum nam ING een 10% belang in H&CB. H&CB is de grootste hypotheken en MKB bank in Zuid-Korea met 546 kantoren en 8.500 medewerkers.

Door de investering in H&CB en door de twee joint ventures is ING de eerste buitenlandse financiële instelling die in Zuid-Korea geïntegreerde financiële dienstverlening aan haar klanten gaat bieden, te weten bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. Bovendien zal ING's distributiekanaal in Zuid-Korea door deze investering substantieel versterkt worden.

Deel: ' ING en H&CB in Zuid-Korea geven strategische alliantie vorm '