ING Groep

Amsterdam, 13 december 1999

ING trekt voorstel voor bod op CCF in

ING Groep heeft in de vroege avond van vrijdag 10 december jl. aan de voorzitter van de Raad van Bestuur van Crédit Commercial de France (CCF) een voorstel gedaan voor samenwerking door middel van een vriendschappelijk bod op alle uitstaande aandelen CCF van EUR 137,50 per aandeel.

Dit voorstel en het bod kwam voort uit de al jaren bestaande relatie tussen ING en CCF en de door CCF jegens de drie grootaandeelhouders geuite wens om voor 16 december 1999 duidelijkheid omtrent de toekomst te verkrijgen. Daarmee diende stabiliteit te worden gebracht in de aandeelhoudersstructuur van CCF, gelet op de sterk veranderende c.q. schaalvergrotende Europese financiële sector. Over dit onderwerp is voor en gedurende het weekend van 10 december in positieve zin gesproken tussen de besturen van ING en CCF.

ING heeft duidelijk gemaakt dat haar bod een in alle opzichten vriendelijk bod betrof dat alleen openbaar zou worden gemaakt na instemming van het bestuur van CCF.

Tijdens de vergadering van de Raad van Commissarissen van CCF op 12 december jl. is door ING Groep vastgesteld dat het bod noch inhoudelijk is besproken, noch door het bestuur van CCF positief werd ondersteund.

Gelet op deze omstandigheden heeft de Raad van Bestuur van ING Groep op 12 december jl. om 21.00 uur aan de Raad van Bestuur van CCF laten weten dat het bod is ingetrokken en niet langer geldig is.

Zoekwoorden:

Deel: ' ING trekt voorstel voor bod op Franse bank CCF in '