ING

Amsterdam, 25 februari 1999

ING verwerft United Life & Annuity in de Verenigde Staten

ING heeft United Life & Annuity Insurance Company, het levensverzekeringsbedrijf van de PennCorp Financial Group in de Verenigde Staten, overgenomen. Met deze transactie is een bedrag van US$ 152 miljoen gemoeid. Deze overname past in de strategie van ING om haar positie op de Amerikaanse levensverzekeringsmarkt verder te versterken.

United Life & Annuity verkoopt overwegend gegarandeerde lijfrentes. Door de acquisitie verhoogt ING in de Verenigde Staten haar bestaande activa op het gebied van lijfrentes met US$ 1,4 miljard naar US$ 15,6 miljard. ING bevindt zich nu in de top 5 van leveranciers van gegarandeerde lijfrentes.

Tevens onderdeel van deze transactie is: een hypothekenbedrijf , een netwerk van assurantie-adviseurs die zich richten op de zakelijke markt en een IT bedrijf (Cyberlink Development Inc.) dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van geavanceerde software voor derden op het gebied van beveiligde internetpagina's.

De overgenomen activiteiten zullen geïntegreerd worden in de bestaande bedrijven van ING, voornamenlijk in de Equitable of Iowa in Des Moines. Het effect op de winst per aandeel zal direct licht positief zijn.

Deel: ' ING verwerft United Life & Annuity in Verenigde Staten '