ING

Amsterdam, 19 april 1999

ING zet schadeverzekering joint venture op met QBE in Australië

Mercantile Mutual, het financiële diensten bedrijf van ING Groep in Australië, heeft vandaag bekend gemaakt een joint venture op te zetten op het gebied van schadeverzekeringen met QBE, een Australische verzekeraar. De joint venture, die de naam QBE Mercantile Mutual krijgt, zal bijna alle schadeverzekeringsactiviteiten van beide bedrijven in Australië combineren tot één nieuw bedrijf.

QBE Mercantile Mutual zal ruim AUS$ 1,25 miljard premie-inkomen gaan beheren en zal haar producten exclusief blijven afzetten via het assurantie-intermediair. De joint venture zal voor beide partners de bestaande portefeuilles beheren en de nieuwe en geprolongeerde verzekeringspolissen op fifty-fifty basis tekenen via de bestaande verzekeringsvergunningen van Mercantile Mutual and QBE.

De beide bedrijven zijn overeengekomen de nieuwe joint venture van start te laten gaan op 1 juli 1999 onder voorbehoud van de benodigde toestemming van onder andere de Australian Prudential Regulatory Authority.

Mercantile Mutual's vermogensbeheer-, levensverzekerings- en pensioenactiviteiten maken geen deel uit van de nieuwe joint venture.

ING is er van overtuigd dat de nieuwe joint venture een dusdanig substantieel volume heeft dat de kosten voor beide bedrijven samen, al twee jaar na de start van de joint venture, met circa AUS$ 45 miljoen gereduceerd zullen worden. Dit zal, samen met een hoger premie-inkomen, een sterkere focus door de grotere portefeuille en een marketing strategie gericht op het assurantie-intermediair, een goede basis leveren voor een sterke winstgroei. QBE Mercantile Mutual zal een positie in de top vijf van Australische schadeverzekeraars innemen.

Deel: ' ING zet schadeverzekering joint venture op met QBE '