KPN

KPN en ORACLE kondigen initiatief aan voor internet applicatie-hosting en netwerkinfrastructuur in BENELUX
Vrijdag 8 Oktober 1999 om 15:04:26

KPN Telecom en Oracle Corporation, de nummer één op het gebied van e-business, hebben vandaag de intentie uitgesproken om gezamenlijk ERP Applicatie-Hosting Diensten via Internet te gaan aanbieden voor kleine en middelgrote ondernemingen in de Benelux. De alliantie koppelt KPN's wijdvertakte datacommunicatienetwerken en hosting centers met Oracle Business OnLine, 's werelds grootste dienst voor e-business hosting. Door de samenwerking kan Oracle Business OnLine ook optreden als host voor applicaties van in de Benelux gevestigde e-businessklanten in de MKB-sector. De aangekondigde samenwerking vormt een belangrijk onderdeel van de strategie van KPN om een toonaangevende Internet Solution Provider te worden.

In het kader van de overeenkomst zullen Oracle en KPN samen Oracle Business OnLine op de markt brengen en binnen KPN's hosting center Enterprise Solution Netherlands (ESN) de host-functie voor deze dienst verzorgen. ESN is verbonden met het internationale IP-communicatienetwerk van KPN, dat aangesloten is op netwerken van Europese en mondiale partners. De hosting service zal gebruik gaan maken van het KPN-netwerk en klantondersteunings-faciliteiten. De applicaties zullen worden beheerd door Oracle en ondersteund door Oracle's wereldwijde support-team.

Oracle Business OnLine is een in 1998 opgezette dienst die applicaties en technologieën aan bedrijven levert vanuit een professioneel beheerde netwerkomgeving. Met een eenvoudige browser en een netwerkverbinding hebben bedrijven via Internet toegang tot krachtige en veilige web-applicaties, zonder ingewikkelde middleware.

Over KPN
KPN is een toonaangevend telecommunicatiebedrijf met meer dan 8 miljoen klanten op het vaste net en 3 miljoen mobiele (GSM) klanten. KPN beschouwt Nederland als zijn thuismarkt, maar is in vele andere landen actief. KPN wil de preferred supplier in Nederland zijn en werkt samen met partners om ook in het buitenland een dominante positie te verwerven. KPN ESN beschikt over meer dan 10 jaar ervaring in facility management en applicatie-hosting voor de ERP-systemen van haar klanten.

Over Oracle
Oracle Corporation is 's werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en met een jaaromzet van meer dan USD 9,1 miljard het op één na grootste softwarebedrijf ter wereld. Oracle brengt haar producten en diensten, van database, applicatieserver, tools en applicatieproducten tot consultancy, opleiding en support, in meer dan 145 landen ter wereld op de markt.

Deel: ' Initiatief KPN en ORACLE voor internet applicatie-hosting '