Ingezonden persbericht

INPACT brengt Sportlife's Yeti Ball TV-concept online

UTRECHT, 20030306 -- INPACT heeft de pitch voor het volledige internet account van Sportlife gewonnen. INPACT heeft in de eind 2002 gehouden pitch Lostboys en Bluepork afgetroefd. De inzet was het bedenken van een succesvolle vertaling van Sportlife's Yeti Ball televisiecommercial naar internet. Inmiddels heeft INPACT de corporate website van Sportlife volledig vernieuwd en daarin een onderdeel opgenomen dat de geheel eigen wereld rondom de nieuwe sport Yeti Ball tot leven brengt. Sportlife promoot op dit moment op televisie Yeti Ball als een Unexpected Freshness Extreme Sport. Bij Yeti Ball rolt een boarder van een besneeuwde berghelling op een omgebogen snowboard.

Onder regie van INPACT is er aan de televisiecommercial een offline en online game verbonden. Het spel 'Yeti Ball The Track' is het klapstuk van de campagne. Vanaf 17 februari trekt het Yeti Ball team, dat bestaat uit drie jonge snowboarders, twee maanden lang in een bus door de Europese wintersportgebieden. Het hoofddoel van het spel is: 'Follow them and tell us where they are'. De belevenissen van het Yeti Ball team zijn in real time te volgen op www.sportlife.com of op www.yetiball.com. De drie helden doen bovendien elke dag tussen 16.00 uur en 18.00 uur op MTV Live verslag van hun avonturen en geven clues over hun locatie. Met het goed beantwoorden van de vragen scoren de deelnemers punten, waarmee elke week een wintersportvakantie is te winnen.

INPACT laat de site vanuit diverse locaties in Europa door het Yeti Ball team onderhouden. Het team gaat op zoek naar de beste plekken voor yetiballen en stelt er een Yeti Ball landkaart van samen. Alles is dagelijks te volgen op de site via daily reports, foto's en filmpjes, maar ook per mobiele telefoon (SMS). Het doel is de eigen wereld van Yeti Ball voor jongeren van 13 jaar en ouder tot leven te brengen. In de loop van dit jaar volgen er nog meer activiteiten rond Yeti Ball, zoals de Yeti Auction en de Yeti Upload.

Over Sportlife
Sportlife is het grootste kauwgummerk in Nederland met een marktaandeel van 40%. Sportlife is van oudsher heel populair onder jongeren in de leeftijd van 13 tot 19 jaar. Sportlife beschouwt deze doelgroep als essentieel, omdat men op die leeftijd een keuze maakt voor een kauwgummerk. Sportlife werkte al eerder samen met INPACT. INPACT heeft vorig jaar voor Sportlife een veilingsite ontwikkeld die tot een enorme populariteit onder jongeren heeft geleid.

Over INPACT
INPACT creëert websites, webbased applicaties en crossplatform concepten. INPACT streeft voor haar klanten naar de optimale balans tussen inspiratie en interactie op internet. Met onze praktische instelling, kennis van techniek en creatief vermogen bewijzen wij dat we onze beloften waarmaken. Hiervan profiteren op regelmatige basis gerenommeerde opdrachtgevers als Aquafresh, De combinatie van factoren, Ferrari Nederland, JCDecaux, Kroymans-Jaguar, Mascotte, Megacharts, Mitsubishi Europe, Nissan, Renault, Smiths, Sportlife, TBK en Van Melle. Bezoek onze website www.inpact.com voor een verdere indruk van wat wij voor u kunnen betekenen.

Deel: ' INPACT brengt Sportlife's Yeti Ball TV-concept online '




Lees ook