Inprise versterkt focus met nieuwe divisiestructuur

Inprise door als Enterprise-organisatie; Borland.com nieuwe Online-gemeenschap voor individuele ontwikkelaar

Amstelveen, 1 februari 1999 - Inprise Corporation gaat haar organisatie opdelen in twee divisies: Inprise en Borland.com. De Inprise-divisie blijft zich richten op de ontwikkeling en levering van geïntegreerde enterprise softwareoplossingen. Borland.com wordt een digitale omgeving waar de individuele ontwikkelaar terecht kan voor het laatste nieuws, informatie, Internet-producten en -technologieën. Met deze reorganisatie wil Inprise een sterkere focus bereiken, en haar productieprocessen beter stroomlijnen.

Onder de oplossingen van de Inprise-divisie vallen producten als Inprise Application Server, JBuilder voor AppServer, AppCenter, VisiBroker, Inprise Transaction Server en de middlewareoplossing Entera. Inprise maakt hierbij gebruik van haar groeiende direct sales-organisatie en partnerkanaal. De professionele service-organisatie wordt nog verder uitgebreid om de oplossingen te ondersteunen met consulting- en training-faciliteiten voor de snel groeiende markt van geintegreerde enterprise-oplossingen.

Borland.com biedt de miljoenen softwareontwikkelaars wereldwijd een online-gemeenschap met producten, services en technische informatie via het Web. De distributie van Borland.com zal een e-commerce-component krijgen en erzal intensief worden samengewerkt met lokale distributie-partners. Producten van Borland.com zijn de populaire ontwikkeltools Delphi, C++Builder, JBuilder, InterBase, en in de toekomst aanvullende producten en services van derden.

"De stroomlijning van faciliteiten en productlijnen maakt een sterkere strategische aanwending van kapitaal mogelijk. Beide divisies kunnen naar onze verwachting succesvoller zijn als ze individueel verder gaan", zegt Wim Hoek, Marketing Manager van Inprise Benelux. "Een ander belangrijk voordeel van deze divisies is de mogelijkheid de afzonderlijke doelgroepen direct aan te spreken: de enterprise-klanten van Inprise hebben heel andere informatie nodig dan de softwareontwikkelaars die Borland.com bedient."

In 1998 hadden de beide productgroepen een ongeveer gelijk aandeel in de omzet.

Eén van de consequenties die de strategische herstructuring met zich meebrengt is het verminderen van het aantal werkplekken - met name buiten Europa - met ongeveer 190.

Inprise

Inprise is één van de toonaangevende leveranciers van hoogwaardige software en services die het ontwikkelen, ontsluiten en beheren van complexe enterprise-applicaties vereenvoudigen. De Inprise-divisie heeft een sterke focus op schaalbare, geintegreerde softwareoplossingen voor grote bedrijven. Inprise levert complete oplossingen van ontwikkeling, integratie en implementatie tot en met beheer van software-applicaties. De producten worden ondersteund door een uitgebreide serviceorganisatie voor Consulting, Training, Technical Support en Partner Programs. De divisie Borland.com levert de populaire productfamilie van ontwikkeltools, waaronder Delphi, C++Builder en JBuilder. Inprise is als Borland opgericht in 1983 en heeft wereldwijd ruim 900 werknemers. Het hoofdkantoor staat in Scotts Valley, in de Amerikaanse staat Californië.

Inprise: http://www.inprise.com/

Deel: ' Inprise versterkt focus met nieuwe divisiestructuur '