Ingezonden persbericht

Inschrijving unieke Texel Halve Marathon van start

Op 1 februari a.s. start de inschrijving voor de Texel Halve Marathon, die plaatsvindt op zondag 28 september. Wie mee wil doen moet snel zijn; ondanks een forse verhoging van het aantal startbewijzen verwacht de organisatie dat deze binnen enkele weken zijn uitverkocht. De unieke start vanaf de veerboot veroorzaakte vorig jaar bij de eerste editie bij menigeen kippenvel. Ook over het mooie en ongekend gevarieerde parcours op het grootste Waddeneiland waren de deelnemers zeer enthousiast.

Het parcours gaat door de duinen, over het strand, door het bos en langs de schapen in de weilanden, maar ook door enkele dorpjes. De deelnemers kunnen afwisselend genieten van het schitterende, weidse landschap en de sfeervolle drukte bij de uitkijkpunten, waar een groot aantal toeschouwers hen aanmoedigt. De finish vindt plaats in het gezellige centrum van Den Burg.

Voor de supporters is er een speciale fietsroute, zodat zij hun favorieten onderweg verschillende malen in actie kunnen zien en zelf ook optimaal van de omgeving kunnen genieten.

Dit keer zal de maximale capaciteit van de veerboot worden benut: er zijn nu 1600 vrije inschrijvingen beschikbaar, tegen 1200 in 2007. Inschrijven kan vanaf 1 februari 00.00 uur via de website www.texelhalvemarathon.nl.

De Mexicaanse hardloper German Silva, tweevoudig winnaar van de New York Marathon, verzorgt in juli speciaal voor deelnemers aan de Texel Halve Marathon loopclinics in Den Helder en op Texel.

Een uitgebreid overzicht van de beschikbare accommodatie op Texel is te vinden op de website van VVV Texel, www.texel.net. Via deze site kan direct online geboekt worden.

Deel: ' Inschrijving unieke Texel Halve Marathon van start '