Persbericht, Hoorn NH, 19 april 1999

Intactix introduceert nieuwste generatie spacemanagement software

De nieuwste ontwikkeling op het gebied van spacemanagement wordt op 2 mei gepresenteerd op de Supermarket Convention van het Food Marketing Institute in Chicago, Verenigde Staten. Intactix, wereldmarktleider in spacemanagement software presenteert op deze conventie haar nieuwe 32-bits spacemanagement pakket pro/space™.

Pro/space is de technische evolutie van Intactix’ spacemanagement vlaggenschip InterCept™ en is van de grond af opnieuw ontworpen op basis van de huidige en toekomstige gebruikersbehoeften. De software ondersteunt onder andere het gebruik van geavanceerde driedimensionale en virtual-reality beelden, clusters van schappenplan projecten en de integratie met relationele databases.

Volgens Kevin Stadler, president van Intactix International, zal met de introductie van pro/space het proces van opmaak, optimalisatie en analyse van schappenplannen worden verrijkt met de nieuwste technieken op het gebied van automatisering, visualisering en data-integratie.

"Pro/space is ontwikkeld voor het steeds specifieker en gedetailleerder kunnen beheren van schappen en assortimenten," zegt Kevin Stadler. "Pro/space verwerkt snel opdrachten en analyses voor cluster- en winkelspecifieke schappenplannen. Ideaal voor micromerchandising. En de nieuwe grafische mogelijkheden in pro/space creëren ongeëvenaarde virtual-reality presentaties."

Ontwikkeld om direct te kunnen samenwerken met bestaande en toekomstige merchandising tools van Intactix, waaronder het assortimentsoptimalisatie programma InterRange™ en de 32-bits datamart pro/fusion™, is pro/space hét merchandising gereedschap voor het analyseren van schapruimte en prestaties van producten. Pro/space maakt het mogelijk om multi-schappenplan projecten te maken waardoor onderhoud en onderlinge analyse vereenvoudigd en tevens verbeterd wordt. Eindelijk is het mogelijk om de plaatsing van posities in drie dimensies te beheersen. Ook met nieuw stellingmateriaal zoals gebogen roedes, ronde planken, enz.

"Pro/space is het resultaat van jarenlang overleg met en feedback van gebruikers van InterCept en Pegman, maar ook is er gelet op concurrerende pakketten", aldus Martin Painter, Vice President Product Marketing. "Pro/space biedt de functionaliteit die onze klanten op het gebied van spacemanagement eisen. Het heeft een flexibele configuratie en is uitstekend aan te passen aan de specifieke wensen van de klant. De gebruiker krijgt de nieuwste technologie in handen voor het aanzienlijk vergroten van zijn of haar spacemanagement productiviteit", aldus Martin Painter.

Voordelen voor pro/space gebruikers

Hogere productiviteit dankzij een efficiënte gebruikersinterface

Uitgebreide presentatie en configuratie mogelijkheden

Veel flexibiliteit door het gemak van een eenvoudige koppeling met externe gegevens

Efficiënte organisatie van schappenplannen door gebruikmaking van multi-schappenplan projecten

Realistische opbouw en inrichting van schappen door uitgebreide plaatsingsmogelijkheden van posities en het gebruik van een uitgebreid assortiment schapelementen

Gemakkelijk te leren dankzij de Windows standaard en de intuïtieve interface

Snel aan te passen aan specifieke wensen voor een "configuratie op maat"

Pro/space is reeds in gebruik bij verscheidene multinationale winkelketens en fabrikanten en is de jongste uitbreiding van Intactix’ volledige pakket merchandising tools. Het is tevens de space- en categorymanagement component van de nieuwe pro/generatie, die is gestart met pro/store CAD™, software voor 3-D winkelplanning en gevolgd werd door de lancering van pro/fusion™ eerder dit jaar.

De software van Intactix

Pro/space™ is de 32-bit opvolger van InterCept™. Pro/space is een snel en efficiënt spacemanagement systeem. Werkend onder Windows geeft pro/space zowel de gebruiker op het hoofdkantoor als op de werkvloer een ideaal stuk gereedschap. Perfect voor het verzamelen, beheren, presenteren en analyseren van schappenplannen en gegevens.

Met pro/store CAD™ kunnen complete winkels inclusief schappen worden ontworpen, beheerd en geanalyseerd.

Pro/fusion™ is een merchandising datamart platform die de gebruiker in staat stelt verschillende databronnen samen te voegen, met onder andere als doel multi-dimensionale analyses uit te voeren

InterSpace™ , de industriestandaard vertaal software, biedt gebruikers de flexibiliteit om schappenplannen uit te wisselen met andere
-spacemanagement software pakketen.

InterRange™ kan in samenwerking met InterCept het assortiment van een reeks schappenplannen analyseren, samenstellen en hierin automatisch aanpassingen aanbrengen.

InterRetail™ is de SAP-gecertificeerde interface tussen InterCept of pro/space en SAP R/3 Retail.

Achtergrond Intactix

Intactix, opgericht in 1990, is wereldmarktleider in space- en categorymanagement software en merchandising oplossingen. Ruim 2600 retailers en fabrikanten gebruiken onze software.

Intactix heeft wereldwijd 16 vestigingen, met het hoofdkantoor gevestigd in Irving in de Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor staat in Guildford, Engeland.

Wereldwijde gebruikers zijn onder andere:

Ahold, Shell, Wal-Mart, K-mart, Sainsbury´s, Esso, Texaco, 3M, Woolworths, Metro/Makro, Colgate Palmolive, Gillette, Kraft, Johnson&Johnson, Procter&Gamble, Mars, Coca-Cola, Heineken, Heinz.

Benelux gebruikers zijn onder andere:

Albert Heijn, GB, Groenwoudt Groep, Heineken, Kruitvat/Trekpleister, Sligro, Grolsch, Lego, Inno, DynAretail (DA-Drogisten), Kodak, Kimberly-Clark, Formido, Massive, Numico (Nutricia), Schuitema, Oral-B, Microsoft, Smiths, Sitadis, Ubbink, Sitagro, Schadebo, Benckiser, Phillip Morris, R.J. Reynolds, British American Tobacco, OPG Retail, Gillette, Procter & Gamble, SmithKline Beecham, Braun, Boeder, Nutricia, Kellogg´s, Burgman Heybroek, Nedac Sorbo, Retail Insights, Frico Cheese.

Meer over Intactix

Intactix internet: www.intactix.com

Voor de Benelux: Intactix b.v. - Nieuwstraat 23, 1621 EA, HOORN

Alexander Reus - Account Manager & PR - e-mail: alexander.reus@intactix.nl

Telefoon: +31 (0)229–282 050, fax: +31 (0)229–210 637

Pro/space, pro/fusion, pro/store CAD, InterCept, InterVision, InterSpace, InterRetail en InterRange zijn gedeponeerde handelsmerken van Intactix International. SAP, R/3 en SAP Retail zijn handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Deel: ' Intactix introduceert nieuwe spacemanagement software '