Intel introduceert snelste Pentium® III en Celeron(tm) processors

Nieuwegein, 2 augustus 1999 - Intel introduceert twee nieuwe processors: de Pentium III processor 600 MHz voor de hoogste prestaties op het gebied van Internet en zakelijke toepassingen, en de Celeron processor 500 MHz voor laaggeprijsde PC's. De nieuwe Pentium III processor 600 MHz biedt het hoogste prestatieniveau en vormt de beste investeringsbescherming voor zowel de huidige als toekomstige automatiseringsbehoeften. De nieuwe Celeron processor 500 MHz biedt consumenten een uitstekend prestatieniveau voor de applicaties en consumententoepassingen van vandaag.

"Om snel en gemakkelijk door de enorme hoeveelheid aan beschikbare informatie op het Internet te kunnen navigeren, hebben gebruikers krachtige PC's nodig," aldus Pat Gelsinger, vice president en general manager, Intel Desktop Products Group. "De nieuwe Pentium III processor 600 MHz is hiervoor Intel's beste processor."

Pentium III processor 600 MHz
De Pentium III processor 600 MHz maakt een betere Internet-beleving mogelijk, dankzij het hoge prestatievermogen voor onder andere audio, video, animaties en 3D. Tevens is de Pentium III processor met Streaming SIMD Extensions krachtig genoeg voor volgende generatie zakelijke applicaties, zoals
e-commerce, de visualisatie van informatie, streaming audio en video, en spraakherkenning.

Intel Celeron processor 500 MHz
De nieuwe Intel Celeron procressor 500 MHz is de snelste Intel-processor voor de markt van krachtige, laaggeprijsde PC's en biedt consumenten de mogelijkheid om tegen een aantrekkelijke prijs de mogelijkheden van Internet te ontdekken.

Productspecificaties en prijzen
De Pentium III processor 600 MHz bevat 9,5 miljoen transistors en een 512 KB L2 cache. De prijs per stuk bedraagt $ 669 bij een afname van minimaal 1.000 stuks. De Pentium III processor is tevens leverbaar in snelheden van 550, 500 en 450 MHz.

Intel Celeron processors zijn nu leverbaar in snelheden van 500, 466, 433, 400, 366 en 333 MHz. De Celeron processors worden geleverd in PPGA (Plastic Pin Grid Array) verpakking en de prijs per stuk van de Celeron 500 MHz bedraagt $ 167 bij een afname van minimaal 1.000 stuks.

Beide nieuwe processors zijn direct leverbaar, zowel als losse componenten, als in systemen van bekende PC-fabrikanten.

Uitgebreide benchmark-informatie over Pentium III en Intel Celeron processors is te vinden op: http://www.intel.com/procs/perf/.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: http://www.intel.com/pressroom/.

Deel: ' Intel introduceert nieuwe Pentium III en Celeron processors '