Volgende processorgeneratie van Intel heet Pentium® III

Rotterdam, 11 januari 1999 - Intel heeft vandaag de Intel® Pentium® III processor merknaam onthuld voor haar volgende processorgeneratie, die tot nu bekend stond onder de codenaam 'Katmai'. De nieuwe merknaam bouwt voort op één van 's werelds meest bekende merknamen. De Pentium III processor, die later in dit kwartaal geïntroduceerd zal worden, biedt nieuwe multimediamogelijkheden en vormt de beste processorinvestering voor de applicaties van vandaag en morgen. Intel heeft tevens de Intel Pentium III Xeon(tm) processor merknaam onthuld, voor de high-end server en werkstation markten.

"Over de hele wereld wordt de Pentium-merknaam door PC-gebruikers geassocieerd met de hoogste PC-prestaties, compatibiliteit en kwaliteit," aldus Jami Dover, vice president Intel Sales and Marketing Group. "Computergebruikers zullen de Pentium III direct kunnen identificeren als de beste processor van Intel en als de processor in de topmodellen van computerfabrikanten."

Het Intel Pentium III processor-logo en de het Intel Pentium III Xeon processor-logo worden toegevoegd aan het Intel Inside®-programma, het grootste gezamenlijke advertentieprogramma ter wereld. De nieuwe logo's zijn beschikbaar op: http://www.intel.com/pressroom/.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: http://www.intel.com/pressroom/.

Deel: ' Intel komt met nieuwe processorgeneratie Pentium III '