Samenwerking Ascend en Indiase netwerkaanbieder CDOT

Intelligente netwerken en diensten voor draadloze en kabelnetwerken

Alameda (Ca, USA) / Maarssen, januari - Ascend Communications – wereldmarktleider in backbone-infrastructuren en spraak/data-oplossingen voor aanbieders èn gebruikers van het nieuwe publieke netwerk (NPN) – sluit een samenwerkingsovereenkomst met CDOT (Center for Development of Telematics), het R&D-centrum van de aanbieder van India's telecommunicatie-infrastructuur. De gezamenlijke activiteiten omvatten de ontwikkeling en marketing van IN-oplossingen (Intelligente Netwerken) voor zowel draadloze als kabelverbindingen. De oplossingen worden gebaseerd op CDOT's IN-schakelsystemen en Ascend's IN-software voor de infrastructuur en zijn fouttolerante SS7-computersystemen.

Beide partijen zullen naast intelligente netwerken oplossingen voor hoogwaardige klantspecifieke diensten ontwikkelen en leveren. Deze oplossingen worden ontwikkeld rond Ascend's open softwareproducten voor telecommunicatienetwerken, de op Unix gebaseerde implementatie van SS7 IN-protocollen en een service-ontwikkelomgeving voor de bouw en het gebruik van SCP-diensten (Service Control Point).

Deze IN-toepassingen zullen draaien op de Ascend Signaling Gateway, een fouttolerant computersysteem voor bedrijfskritische centrale kantoortoepassingen en voor SCP-toepassingen.

De reeds probleemloze interoperabiliteit tussen de CDOT IN-switch en Ascend's SCP-platform is – op verzoek van Indiase telecommunicatie-aanbieders – in de praktijk meermalen aangetoond met toepassingen als VPN's (virtuele privénetwerken) en een telefoonkaart-belservice. Een aantal specifieke IN-toepassingen wordt in India op de markt gebracht. Daarnaast zullen met het oog op wereldwijde afzetmogelijkheden ook andere IN-toepassingsgebieden worden ontgonnen.

Inl.: Ascend Communications Benelux, tel. +32 (0)2 463 1626 of +31 (0)70 353 8207

e-mail: gramaut@ascend.com (B), pmul@ascend.com (NL), website: www.ascend.com

Ascend Communications Inc. – opgericht in 1989 en als fonds genoteerd op Nasdaq – ontwikkelt, produceert, verkoopt en ondersteunt schaalbare 'remote access'- en netwerkproducten. Deze systemen voor PTT's, andere netwerkaanbieders en Internet Service Providers (ISP's) vormen de basis van de wereldwijde publieke communicatie-infrastructuur en van bedrijfsnetwerken. Daarmee heeft Ascend een toonaangevende rol in de 'remote access'- en 'backbone'-markt voor Internet-toegang, telewerken, computergebruik op afstand en Virtuele Privé Netwerken (VPN's) voor communicatie tussen bedrijfsvestigingen. Ascend Communications Inc., gevestigd in Alameda (CA), levert zijn producten via 28 eigen vestigingen - waaronder in Maarssen, Den Haag en Zellik (B) - en een wereldwijd netwerk van resellers in meer dan 40 landen.

CDOT

in New Delhi (India) voert als belangrijkste product zijn Digital Switching System dat nationaal een marktaandeel van veertig procent heeft en daarmee zes miljoen abonnee-aansluitingen voor zijn rekening neemt. Het bedrijf zet zijn producten ook af in het buitenland waaronder Afrika, centraal Azië, oost-Europa en Rusland. CDOT heeft een website op www.cdot.com.in.

lnlichtingen voor redacties : CSI Public Relations, Dick de Bruijn (0516 - 433 666), dick@csi.nl

Deel: ' Intelligente diensten voor draadloze en netwerken '