INTER ACCESS B.V.

1 februari 1999

Aan de (financieel-economische) redactie

INTER ACCESS NEEMT OOK V&L INFORMATICA OVER

Hilversum - Inter Access B.V., opgericht in 1980, integrale dienstverlener op het gebied van informatietechnologie, heeft haar marktpositie verder versterkt met de overname van V&L Informatica te Enschede.
Na de overname van Cens Software Groep, sterk in Oracle en Datawarehousing, op 15 januari jongstleden, heeft Inter Access nu ook V&L Informatica overgenomen.
De transactie is op 1 februari 1999 afgerond. Inter Access is winstgerechtigd vanaf 1 januari 1999. De belangrijkste redenen voor deze overname zijn enerzijds de completering van een aantal kennisgebieden en anderzijds het verder regionaliseren van de organisatie.
De overname wordt voor een gedeelte betaald in aandelen; de rest door de aandeelhouder van Inter Access B.V. De overnameprijs wordt niet bekend gemaakt.

Naast de autonome groei van Inter Access acht de directie groei door acquisities noodzakelijk om in de toenemende behoefte van de relaties zowel op het gebied van kennis als van volume te kunnen voorzien. V&L Informatica biedt met haar kennis op het gebied van 'midrange' systemen en PC-netwerken een duidelijke toegevoegde waarde op het gebied van Application Development. Daarnaast beschikt V&L over een leidende positie op de expertise gebieden Groupware (Lotus Notes), DIS (Document Information Systems) en System Management (IBM IT-Director).

V&L Informatica, met de hoofdvestiging in Enschede en opgericht in
1991, beschikt over een landelijke gespreid netwerk van zeven vestigingen. Zij zijn met name actief in handel, industrie en financiele dienstverlening. De organisatie heeft ruim 180 medewerkers in dienst en realiseerde over 1998 een omzet van naar verwachting fl 27mio.
V&L zal een positief effect hebben op de winstgevendheid van Inter Access in 1999; in maart maakt Inter Access de jaarcijfers 1998 bekend.

Naast het hoofdkantoor in Enschede beschikt V&L over vestigingen in Groningen, Arnhem, Heerlen, Den Bosch, Capelle a/d IJssel, Woerden en Naarden. Samen met Cens en V&L Informatica heeft Inter Access nu een landelijke spreiding van 14 kantoren.

Met deze overname heeft Inter Access circa 900 medewerkers in dienst. Een goede basis voor toekomstige ontwikkelingen is hiermee gelegd.

Noot redactie:
Cens heeft vestigingen in Gouda, Deventer en Hoofddorp (Cens University). Cens heeft in totaal 160 medewerkers in dienst.

Voor nadere informatie:
Hanneke Zwierink, waarnemend adjunct-directeur corporate communicatie Inter Access B.V.
Fax: 035-6888684
E-mail: hannekez@interaccess.nl