Intergraph en Mobil ondertekenen Global Supplier Agreement

Hoofddorp, 6 mei 1999  Intergraph Corporation en Mobil Corporation hebben onlangs een overeenkomst getekend voor de wereldwijde levering van producten en diensten. In de overeenkomst is opgenomen dat Intergraph software, support services en hardware zal gaan leveren voor de raffinaderijen en chemische installaties van Mobil. Mobil verwacht hierdoor de productiviteit van werknemers te verhogen en de total cost of ownership van haar soft- en hardware te verminderen. Op basis van deze overeenkomst kan Mobil wereldwijd optimaal gebruikmaken van de dienstverlening van Intergraph. Met kantoren in 65 landen en vier 'Centers of Excellence' op het gebied van procesindustrie, neemt Intergraph een strategische positie in voor effectieve ondersteuning van de Mobil-activiteiten over de gehele wereld.

In de overeenkomst zijn nagenoeg alle engineering-softwareproducten van Intergraph opgenomen, met name de producten die speciaal voor de (petro)chemische en petroleumindustrie zijn ontwikkeld. De software bestaat uit:

- Plant Design System (PDS), voor ontwerp, ontwikkeling, uitvoering en onderhoud van procesinstallaties;

- Design Review en SmartPlant Viewer voor 3D-visualisatie:
- SmartPlant Explorer voor Web-toegang tot gegevens over de installaties;
- Imagineer Technical voor 2D-ontwerpen;

- Asset and Information Managent-suite (AIM) voor het beheer van engineering-data, documenten en tekeningen, voor zowel bestaande als nieuwe installaties.

De hardware bestaat uit werkstations als de Intergraph TDZ 2000, servers uit de InterServe-productreeks en andere computerapparatuur.

David Stinson, Executive Vice-President Process & Building Solutions bij Intergraph, heeft gezegd: Deze wereldwijd geldende overeenkomst met Mobil illustreert de waarde van Intergraphs support services, het Plant Design System, de ontwerpdata en alle daaraan gerelateerde software voor eigenaren en operators van installaties. Het is ons doel om als partner met Mobil samen te werken en zodoende de voordelen voor hen te maximaliseren door het gebruik van en de toegang tot alle gegevens en hulpbronnen te garanderen voor de gehele levenscyclus van operaties, onderhoud en veiligheid.

Mobil Corporation
Mobil Corporation is een onderneming die wereldwijd actief is in de olie-, gas- en petrochemische industrie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Fairfax, Virginia (USA). Wereldwijd exploiteert Mobil 25 raffinaderijen, 15.000 servicestations en 29 chemische installaties. In 34 landen is Mobil actief met de winning en exploratie van olie en gas.

Intergraph Corporation
Intergraph Corporation (http://www.intergraph.com/nederland) levert complete software-oplossingen op het gebied van Engineering en Geografische Informatiesystemen (GIS) voor de procesindustrie, de bouw-, energie-, telecom- en transportsectoren, en voor lokale en nationale overheden. Intergraph biedt haar klanten software, hardware, ondersteuning, training en advies. Met ruim 30 jaar ervaring op het gebied van interactieve grafische oplossingen wordt Intergraph door analisten gezien als marktleider in deze sectoren. Intergraphs software-oplossingen voor de procesindustrie bestaan o.a. uit het Plant Design System (PDS), SmartPlant en Notia Data Warehouse. Wereldwijd gebruiken ingenieursbureaus, ontwerpers, constructeurs en eigenaren van productie-installaties in de petrochemische, chemische, olie/gas-, energie-, farmaceutische, levensmiddelen- en mijnbouwindustrie deze software voor de uitvoering en automatisering van projecten gedurende de volledige levensduur van de installatie. Met een aandeel van 54% is Intergraph marktleider op de softwaremarkt voor 3D Plant Design en -visualisatie. Intergraphs aandeel op de softwaremarkt voor Plant Design, gebaseerd op Microsoft. Windows NT, bedraagt 84% (bron: Daratech, Inc.).

Voor meer persinformatie:

Intergraph Benelux B.V.