PERSBERICHT - 06 FEBRUARI 2000

Interhome: consument wordt veel "pietluttiger"
Billen te groot of WC te klein?

Ook de reisorganisatie Interhome heeft - helaas - te maken met cliënten, die teleurgesteld terugkeren van een verblijf in één van hun 20.000 vakantiewoningen.

De afgelopen jaren heeft de organisatie veel tijd en geld geïnvesteerd om de klachten tot een minimum te beperken. Alle accommodaties zijn opnieuw gecontroleerd en gegradeerd met sterren Vooral dat laatste geeft de potentiële huurder een betere indicatie over de kwaliteit van de vakantiewoning.

Het resultaat van deze maatregelen heeft geleid tot 50% minder ontevreden gasten. De stand van zaken op dit moment is dat 1.9% Interhome-cliënten niet tevreden zijn over het gebodene.

Pietluttiger
De organisatie heeft tevens vastgesteld dat de consument steeds kritischer - lees pietluttiger - is geworden. De vakantiewoning dient in principe van dezelfde gemakken te zijn voorzien, zoals men dat thuis is gewend. Een treffend voorbeeld: in Zwitserland is een fluitketel nog steeds een vrij onbekend stukje keukenuitrusting. Geen fluitketel in de keuken betekent dus voor de Nederlandse huurder, dat er geen thee of koffie gezet kan worden, want waarin anders dan een fluitketel maak je water heet. Gevolg: "een klacht".

Top drie
Waar wordt het meest over geklaagd? Hier volgt de top-3 van Interhome-klachten:

de accommodatie was niet goed schoongemaakt bij aankomst de inrichting voldeed niet aan de verwachting geluidsoverlast

De meest spraakmakende klacht van het afgelopen jaar was, dat de grootte van een toilet in een appartement in Frankrijk, niet aan de verwachting en aan de Nederlandse bouwnormen voldeed. De klacht werd door de reisorganisatie afgewezen, waarde klager echter geen genoegen mee nam. Deze stapte naar de Geschillencommissie Reizen te Den Haag, en kreeg daar eveneens de kous op zijn kop

"Verhuizing"
Interhome vindt het jammer dat het begrip vakantie in de loop der jaren voor velen een andere betekenis heeft gekregen. In het verleden betekende het reizen, vrijheid en avontuur. Tegenwoordig een verhuizing van de eigen huishouding.

Gelukkig heeft Interhome deze verandering op tijd onderkend en hebbende genomen maatregelen hun positieve uitwerking gehad. Met klachten zal, ook in de toekomst, iedere reisorganisatie te maken blijven hebben, maar ook deze hebben een verandering ondergaan. Interhome blijft alert.

Voor nadere informatie:
Ruud van Dijk
tel 023 555 63 60

Deel: ' Interhome consument wordt veel "pietluttiger" '




Lees ook