Internatio-Müller N.V.

7 januari 1999

Internatio-Müller N.V. neemt Baltic over

Internatio-Müller N.V. neemt Baltic Beheer B.V. te Weesp over. Baltic is via haar dochterondernemingen Baltic Telecommunicatie Nederland B.V. en Baltic Services B.V. actief met verkoop, installatie en beheer van bedrijfstelefoonsystemen. Daarnaast biedt Baltic bijzondere toepassingen op het gebied van telecom-municatietechnologie, zoals computer telephone integration, automatic call distribution, call management en voice response. Baltic heeft een omzet van circa f 15 miljoen gulden en er werken ruim 40 medewerkers.

Met de overname van Baltic wordt de positie van Imtech, de Divisie Techniek van Internatio-Müller, op de ICT-markt versterkt. Imtech is system integrator in elektro-techniek, werktuigbouw, infratechniek, industriële automatisering en telematica. Met ongeveer 9.400 medewerkers realiseert Imtech een omzet van circa 2,7 miljard gulden op jaarbasis. Als system integrator bestrijkt Imtech het complete spectrum aan relevante technologie in installaties en systemen.

Binnen Imtech wordt Baltic onderdeel van Imtech Telematics. Imtech Telematics is actief op het gebied van informatie- en (tele)communicatietechnologie (ICT). Met de overname van Baltic wordt de positie van Imtech op de ICT-markt versterkt. De samenwerking tussen Imtech Telematics en Baltic maakt het mogelijk een competentiecentrum in te richten in de snel groeiende markt van informatie- en (tele)communicatietechnologie, waarbij Imtech Telematics haar know-how inbrengt op het gebied van datacommunicatie en Baltic haar expertise op het gebied van telecommunicatie. Imtech Telematics en Baltic zijn hierdoor samen in staat de positie te verstevigen op de markt voor ICT, waarbij spraak, data en beeld worden geïntegreerd.

Deel: ' Internatio-Müller N.V. neemt Baltic over '