Onderwerp: Internationaal Vuurwerkfestival
Plaats: 8300 Knokke-Heist
Tel.: 050/630.380
Fax: 050/630.380

Knokke-Heist behoort sedert 1970 tot de "haute cuisine" van de Europese Vuurwerkfestivals samen met Cannes, San Sebastian en Monaco. Ook dit jaar is het Internationaal Vuurwerkfestival opnieuw iin van de hoogtepunten van het evenementenaanbod.

Vuurwerkmakers uit 5 verschillende landen vechten een nachtelijk duel uit op het strand en dit alles gesynchroniseerd op muziek. Een beroeps- en publieksjury deelt prijzen uit en maakt de winnaar bekend tijdens de slotavond op 25 augustus. Jaarlijks bewonderen ruim 30.000 kijklustigen dit spetterende spektakel.

Het waanzinnige succes van dit festival is moeilijk te verklaren. De oerangst voor het vuur? Het respect voor donder en bliksem? Het feekrieke van al dat kleurig sterrengefonkel en de fluitende vuurpijlen? Of misschien omdat al dat moois kunstig gesynchroniseerd wordt op aangepaste muziek? Wie zal het zeggen. Wellicht is het een combinatie van al deze factoren, samen met het prettige gevoel om met zijn allen na een heerlijke dag vakantie in de mooiste badplaats van de Belgische kust nog eens getrakteerd te worden op een gratis spektakel van hoog niveau.

Trein en tram zijn tijdens het Vuurwerkfestival het ideale transport. Je hoeft niet rond te rijden om parkeerplaats te zoeken en na het spektakel kan je ook makkelijk en vlot terug huiswaarts.
Wie toch met de auto komt zoekt na het vuurwerk best nog een terrasje op om zo de grootste drukte te vermijden . Hou er ook rekening mee dat de politiediensten de grote hordes voetgangers voorrang verlenen.
Je kan ook je auto in Zeebrugge of Heist achterlaten om dan met de tram verder te sporen. De Lijn zorgt immers voor extra tramstellen en de tramhalte Duinbergen bevindt zich op amper 200m van het strand.

Praktische informatie :
data : 17-25/08, telkens om 22u op het strand van Duinbergen 7 17/08 - Portugal
7 19/08 - Canada
7 21/08 - Duitsland
7 23/08 - Denemarken
7 25/08 - Zwitserland (winnaar 98)

Deel: ' Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist '