1 oktober 1999/03

Internet Service Provider Superweb vanaf 2 oktober operationeel

Al meer dan 10.000 abonnees staan te trappelen

Superweb biedt als eerste Nederlandse Internet Service Provider (ISP) per 2 oktober 1999 internettoegang middels een 0800-nummer. Superweb-directeuren Martijn Eier en Erik- Jan van Ravensberg zullen samen met Henk de Jager (directeur ENECO Call Services) op 4 oktober om 15.30 symbolisch het eerste Superweb-abonnement uitreiken. Deze overhandiging zal plaatsvinden in stand 611 op de DSMA-beurs in het Maastrichtse Expositie & Congres Centrum. Hoewel de service pas op zaterdag 2 oktober de lucht in gaat, hebben al meer dan 10.000 gebruikers zich aangemeld.

Superweb-abonnees kunnen zowel met reguliere als met ISDN-modems inbellen. Naast Internettoegang beschikt iedere klant over een eigen mailbox en op korte termijn over serverruimte voor het plaatsen van een homepage. Dit alles voor de consumentenmarkt voor een all-in bedrag van f 35,-- per maand (of f 99,-- per kwartaal). Hierbij geldt een opzegtermijn van een maand. Bovendien mag ieder lid maximaal 30 minuten per maand gratis bellen met de helpdesk van Superweb. Zakelijke klanten biedt Superweb een breder pakket. De tarieven en diensten voor deze markt zullen op korte termijn bekend worden gemaakt.

Het unieke en voordelige concept dat Superweb als eerste op de Nederlandse markt zet, is mede mogelijk door de samenwerking met ENECO Call Services. Superweb is hierdoor, in tegenstelling tot de kabel ISP's, de eerste Nederlandse ISP die landelijke Internettoegang kan aanbieden zonder telefoonkosten.

Het dienstenpakket zal de komende maanden nog sterk worden uitgebreid. Veel aandacht zal uitgaan naar het ontwikkelen van een sterke en populaire Superweb portaal site in samenwerking met www.surfboard.nl, de eerste Nederlandse meta-zoekmachine. Deze strategische alliantie geeft Superweb-leden de mogelijkheid gebruik te maken van de uitgebreide informatie- en nieuwsvoorziening van Surfboard.

Deel: ' Internet Service Provider Superweb operationeel '