Gemeente Etten-Leur

Internetsite gemeente Etten-Leur is fors uitgebreid

De gemeente Etten-Leur beschikt sinds een jaar over deze eigen website. De hoeveelheid informatie is in de afgelopen week fors uitgebreid. In de beginperiode was de site gevuld met beperkte informatie over Etten-Leur in zijn algemeenheid en over het bedrijfsleven in het bijzonder. Al snel is daaraan toegevoegd een wekelijks nieuwsoverzicht. Nu is daar bijgekomen een compleet gevuld onderdeel "Wonen". Deze nieuwste uitbreiding bevat informatie over wonen in Etten-Leur in de breedste zin van het woord. Zo komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:
* Overzicht van verhuurders, makelaars en woonorganisaties
* Overzicht van nieuwbouwwoningen bij makelaars
* Informatie over De Keen en Lage Banken

* Buurtbeheer

* Tarieven van belastingen en heffingen

* Informatie voor nieuwe inwoners

* Informatie over kaarten, kavels en kadaster

Het aanbod wordt overigens in de komende weken nog verder uitgebreid. Zowel inwoners als toekomstige bewoners raken met deze informatie thuis in Etten-Leur.

Ook de bestaande hoofdstukken "Etten-Leur" en "Bedrijven" zijn inhoudelijk vergroot en geactualiseerd. Zo zijn de diverse statistische getallen aangepast per 1 januari 1999. Er is een volledig overzicht toegevoegd van de plaatselijke scholen voor basis- en voortgezet onderwijs. Het overzicht van beschikbare bedrijfs-, kantoor- en winkelpanden wordt maandelijks vernieuwd en de beschikbare bedrijfskavels in Vosdonk-Zuid zijn aangepast. Natuurlijk blijft u als bezoeker van de gemeentelijke web-site ook wekelijks op de hoogte van de actuele ontwikkelingen. In dit nieuwsoverzicht wordt nu ook steeds de wekelijkse besluitenlijst van het college van burgemeester en wethouders opgenomen. Tevens worden de data van de gemeenteraads- en commissievergaderingen bijgehouden en is de maandelijkse evenementenkalender continu beschikbaar.

De Internetsite heeft heel bewust een groei doorgemaakt. De gemeente Etten-Leur is niet gelijk begonnen met een grote hoeveelheid informatie. Er is gekozen voor een stapsgewijze uitbreiding. Op deze manier is er gedurende een jaar ervaring opgedaan met dit nieuwe medium. Het uitgangspunt bij de samenstelling van de website is: de kwaliteit van de informatie is belangrijker dan de hoeveelheid. U moet gegarandeerd een actueel informatie-overzicht voorgeschoteld krijgen. Over het aantal online-bezoekers is het gemeentebestuur bijzonder tevreden. In de periode oktober 1998 - april 1999 zijn er maar liefst 3802 raadplegingen van deze site geweest. De site blijft natuurlijk verder in ontwikkeling. De inhoud en vormgeving van de site worden bepaald door de gemeente Etten-Leur. De technische verzorging is in handen van het bedrijf Same Concepts uit Etten-Leur.

Deel: ' Internetsite gemeente Etten-Leur is fors uitgebreid '