Internetten zonder omhaal met de Tel@phone van Matra Nortel Communications

Met de Tel@phone komt het gebruik van Internet binnen bereik van een zeer brede groep mensen: Voor consumenten is de barrière voor het gebruik van Internet vaak groot doordat de toegang niet altijd snel en eenvoudig is. De Tel@phone biedt met een toets binnen enkele seconden toegang tot het Internet zonder dat er een PC en kennis van PC's, modem of software voor nodig is. Ook voor medewerkers binnen een organisatie biedt de Tel@phone een snelle, eenvoudige en relatief goedkope toegang tot informatie van intranet, internet en extranet.

De Tel@phone is een telefoon én internetcomputer in een. Het 19 centimeter grote kleuren-aanraakscherm toont een aantal iconen die toegang geven tot de verschillende functionaliteiten. Naast bellen en "internetten", is de Tel@phone geschikt voor e-mailen, faxen en printen. Hiervoor is het toestel uitgerust met een uitschuifbaar toetsenbord, een aansluiting voor printer en fax en een ingebouwd modem. De Tel@phone is met de ingebouwde smartcard reader, voorbereid op de toekomst. De Tel@phone draait onder Windows CE, heeft geen opstarttijd en kan ook bedrijfsspecifieke toepassingen draaien.

Winkelpersoneel, hotelmedewerkers, ziekenhuispersoneel, school- en bibliotheekpersoneel; een greep uit de doelgroepen die regelmatig kortstondig toegang tot informatiebanken nodig hebben zonder dat zij voortdurend de beschikking over een PC nodig hebben. Enorme besparingen zijn te realiseren door deze eenvoudige terminal in te zetten, die een fractie van de investeringen in opleiding, beheer, hard- en software vergt in vergelijking met het gebruik van PC's. De samenvoeging van telefoon en internetcomputer in een apparaat dat zich in enkele ogenblikken laat en installeren en bedienen, biedt het bedrijf een aanmerkelijk verlaging van de " total costs of ownership" van informatie- en telecommunicatieapparatuur.

Voor consumenten zijn de toepassingen legio: men kan nu snel even het Internet op om te kijken welke films in de bioscopen draaien, e-mail versturen, e-mail op te vragen of bijvoorbeeld een CD of boek te kopen via Internet. De Tel@phone maakt gebruik van het populaire Windows CE besturingssysteem van Microsoft, dat ook gebruikt wordt voor organisers en andere consumenten electronica. De prijs van de Tel@phone, die deze zomer op de markt zal komen, zal rond de fl. 1500,- liggen.

laatste update 07/22/99 02:32:45 PM

Deel: ' Internetten zonder omhaal met Tel@phone van Matra Nortel '