Internoc breidt consultancy activiteiten sterk uit met overname Consigne IT bv

Hoofddorp, 16 september 1999

Internoc Holding nv te Hoofddorp maakt de overname bekend van het sterk groeiende bedrijf Consigne IT bv te Veenendaal. Deze acquisitie stelt Internoc in staat de consultancy activiteiten fors uit te breiden en past in het strategisch beleid van de onderneming. Consultancy is een activiteit van Internoc, die aansluit op de door Internoc geleverde remote netwerk- en systeembeheerdiensten.

Bij het bedrijf Consigne IT zijn momenteel 100 medewerkers werkzaam. Over 1998 is een rendabele omzet behaald van NLG 8 miljoen. De overname door Internoc heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid binnen het bedrijf. Consigne IT bv zal onder dezelfde naam doorgaan, met detachering en project management bij de top 100 bedrijven in Nederland.

Met overname en de beoogde groei van Consigne IT zal de omzet van Internoc over 1999 met circa 25% toenemen. Consigne IT draagt direct positief bij aan de winst van Internoc Holding nv en aan de winst per aandeel.

Het in Veenendaal gevestigde Consigne IT is leverancier van diensten t.b.v. projectrealisatie, projectmanagement en detachering. Binnen Consigne IT zijn vijf expertise centra aanwezig t.w. Networking, Programming & Tools, Database Services, Groupware & Internet Services en Enterprise Resource Planning implementaties.

Mans Willemsen, directeur van Consigne IT: "De expertise en activiteiten van Internoc, op het gebied van beheer en onderhoud van computer netwerken op afstand zijn voor onze klanten zeer interessant."

Door de acquisitie van Consigne IT . in aanvulling op de eerder verworven bedrijven Kivision, Titan Technology en Graphical Products - neemt Internoc (met ruim 400 medewerkers) nu een strategisch sterke positie in op het gebied van consultancy.

Jan Hagens, CEO van Internoc Holding nv, verwacht hierdoor de marktpositie van de totale onderneming aanzienlijk te versterken.

Internoc Holding nv is een snel groeiende internationale leverancier op het gebied van remote netwerk & systeembeheer en consultancydiensten.

Internoc is genoteerd op de Belgische EURO.NM beurs (symbool: INTN).

INTERNOC HOLDING NV

Deel: ' Internoc neemt Consigne IT over '