Interpolis in zee met Teleperformance Nederland

Tilburg, 7 januari 1999 - De Tilburgse ondernemingen Interpolis en Teleperformance Nederland sluiten vandaag een overeenkomst, die het mogelijk maakt dat Interpolis bij een extreem aanbod van telefonische schademeldingen kan uitwijken naar het callcenter van Teleperformance. Dit kan wenselijk zijn als de capaciteit van het eigen callcenter (115 medewerkers) ontoereikend is om de klant optimaal van dienst te zijn. Zo’n situatie kan zich bijvoorbeeld voordoen na een hevige storm.

Speciaal voor particuliere klanten introduceerde Interpolis in 1997 de Alles in één Polis. Aan dit succesvolle product is een nieuw systeem van centrale schademelding gekoppeld. Verzekerden melden hun schade niet langer via hun tussenpersoon, maar rechtstreeks bij de maatschappij. In de meeste gevallen komt er aan de afwikkeling van de claim geen formulier meer te pas. Dankzij deze aanpak kon de termijn van schadeafwikkeling inmiddels worden teruggebracht van enkele weken tot - in de meeste gevallen - nog maar 48 uur.

Teleperformance Nederland (1994) maakt deel uit van Teleperformance International, ‘s werelds grootste callcenter-organisatie (zeventig callcenters in dertig landen). Het personeelsbestand bestaat uit vijfentwintig medewerkers in vaste dienst en zo’n driehonderd oproepkrachten. De omzet groeit jaarlijks met 50 à 70%. De diensten van Teleperformance liggen op het terrein van inkomend telefoonverkeer, uitgaand telefoon-verkeer, marktonderzoek en klanttevredenheidsprogramma’s. Belangrijke klanten zijn: Otto, de Europese Commissie, Apple, NCRV, DHL, Stanley, Dutchtone, Libertel, Telfort en het Rode Kruis.

Voor nadere Informatie:
Marco Simmers,