Wereld Natuur Fonds Nederland

EXCLUSIEF INTERVIEW PRINS BERNHARD IN WNF-PROGRAMMA NOG 365 DAGEN...

24 december 1998- Het WNF heeft teleurstellingen gehad, maar ook heel behoorlijke successen; we hebben echt een aantal diersoorten helemaal kunnen redden, zo vertelt Z.K.H. Prins Bernhard in een exclusief gesprek in het WNF-programma Nog 365 dagen... dat de TROS op 1 januari a.s. tussen 20.30 en 22.40 uur uitzendt.

Ivo Niehe bekijkt met Z.K.H Prins Bernhard, President van het Nederlandse WNF, filmbeelden uit het privé-archief van de prins. Een archief dat een periode van meer dan 40 jaar beslaat, waarin Prins Bernhard in woord en beeld blijk geeft van een enorme betrokkenheid bij internationale natuurbescherming, en meer in het bijzonder zijn liefde voor de olifant, de panda en de orang-oetan. De filmbeelden laten zien dat de Prins wereldwijd zijn invloed aanwendde om die bedreigde diersoorten en hun leefgebieden te beschermen en te behouden voor de toekomst.

Unieke, veelal niet eerder vertoonde, beelden nemen de kijker mee naar Afrika en Azië. Maar ook in het zuidpoolgebied legde de Prins fascinerende ijslandschappen met macaroni-pinguïns en zeerobben vast op de film. In het gesprek met Ivo Niehe geeft de Prins een scherpe analyse van wat toen en vaak ook vandaag de dag nog de bedreigingen zijn, en de problemen waar het WNF dagelijks tegenaan loopt. Daarenboven weet hij met humor en relativeringsvermogen te verhalen over behaalde successen, zoals de realisatie van een groot aantal beschermde gebieden voor de tijger en de verbranding van door de overheid ingezameld ivoor, om zo de handel in ivoor te ontmoedigen.

Deel: ' Interview Prins Bernhard in WNF-programma 'nog 365 dagen..' '