INTERXION VOORZIET IN UITBREIDING VAN LONDON INTERNET EXCHANGE (LINX)
Amsterdam, 24 februari 2000 - InterXion heeft vandaag bekend gemaakt dat de London Internet Exchange LINX, het grootste Internet knooppunt van Europa, zal uitbreiden naar het Internet Exchange Center van InterXion in het centrum van Londen. InterXion, met gigabit connectivity naar de belangrijkste LINX knooppunten in de Docklands, maakt het Engelse Internet bedrijven mogelijk het inter-provider verkeer verder dan de bestaande LINX knooppunten uit te breiden en hiermee de snelle groei in de Internet co-location industrie te beheersen en te coördineren. InterXion ondersteunt de ontwikkeling en groei van Internet exchange communities.

De Internet Exchange Centers van InterXion maken het ISP"s, ASP"s, web hosting- en content providers mogelijk om spraak- en Internetverkeer efficiënt af te handelen en te verbinden met Europa"s belangrijkste telecommunicatienetwerken. Klanten van InterXion kunnen in deze neutrale, streng beveiligde faciliteiten gebruik maken van deskundige ondersteuning bij het installeren, beheer en onderhoud van hun systemen, waardoor zij sneller toegang hebben tot de Europese markten en een hogere kwaliteit van diensten kunnen realiseren.
"Wij zijn er trots op dat LINX zich heeft aangesloten bij het neutrale Internet Exchange Center van InterXion, het grootste in het centrum van Londen" zegt Bart van den Dries, CEO van InterXion. "InterXion Frankfurt heeft al een jaar een succesvolle samenwerking met De-CIX, het voornaamste Duitse Europese Internet knooppunt waar meer dan 85% van het Duitse Internetverkeer door loopt. Ik ben ervan overtuigd dat onze geavanceerde faciliteiten en hoogwaardige diensten zullen bijdragen aan de reputatie van LINX op het gebied van kwaliteit en prestatie".
"De neutraliteit en faciliteiten van InterXion zijn ideaal voor deze LINX-uitbreiding en het geeft onze leden nog meer keuzemogelijkheden. InterXion"s bewezen prestaties in de samenwerking met Internet providers en Internet knooppunten door heel Europa geven toegevoegde waarde voor zowel LINX leden als InterXion"s eigen klanten", volgens Keith Mitchell, chief executive van LINX.
InterXion heeft Internet Exchange Centers in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs. Het bedrijf heeft recentelijk 100 miljoen Euro financiering verkregen om haar bestaande faciliteiten uit te breiden en Internet Exchange Centers te bouwen in de belangrijkste Europese zakencentra. In aanvulling op de bestaande vestigingen zullen in de eerste helft van dit jaar zeven nieuwe Internet Exchange Centers worden geopend in Madrid, Brussel, Düsseldorf, Lyon, Milaan, Stockholm en Wenen. Door voortdurende investeringen in de eigen Europese infrastructuur van Internet Exchange Centers kan InterXion haar strategie om
- daar waar de Europese Internetwegen elkaar kruisen - geavanceerde faciliteiten en diensten met toegevoegde waarde te bieden versneld realiseren. Hiermee draagt InterXion oplossingen aan voor de zorgen van zowel providers als gebruikers op het gebied van congestie en betrouwbaarheid. Profiel InterXion:
InterXion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van onafhankelijke Internet Exchange Centers voor Internet Service Providers, e-commerce providers en telecombedrijven in Europa. De bestaande faciliteiten van InterXion in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs breiden voortdurend uit. Alle faciliteiten zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale carrier netwerken en met de Europese Internet exchanges. Elk Internet Exchange Center levert diensten met toegevoegde waarde, speciaal ontworpen voor de specifieke behoeften van geavanceerde netwerken zoals interconnectie tussen ISP"s en Carriers voor data en voice, hubbing en switch partitioning. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om via de Virtual Dealing Room op een beveiligd deel van het Internet telecomminuten en bandbreedte te verhandelen. De faciliteiten zijn beveiligd en voorzien van uitgebreide glasvezelbekabeling, airconditioning en UPS.
Profiel LINX:
LINX is een not-for-profit samenwerking tussen Internet Service Providers. De LINX, opgericht in 1994, heeft twee belangrijke taken. LINX voorziet in fysieke interconnectie voor Internet Service Providers voor het uitwisselen van Internet verkeer door samenwerkingsovereenkomsten. Daarnaast behartigt LINX de belangen van haar leden. Alle Internet Service Providers die voldoen aan het Memorandum of Understanding van LINX kunnen lid worden. LINX, het grootste Internet knooppunt in Europa, vertegenwoordigt de belangen van 90 Internet Service Providers uit dertien landen.

Deel: ' InterXion voorziet in uitbreiding London Internet Exchange '