Bedrijf: ProtectIT B.V. / Panda Software
Tel. 0252 - 34 11 34
website: https://www.pandasoftware.com
email: netherlands@pandasoftware.com

Introductie ProtectIT en Panda Software.

HILLEGOM, 13 Oktober 1999

ProtectIT heeft zich per september 1999 gevestigd in Hillegom. Het is een nieuw bedrijf dat zich uitsluitend gaat bezighouden met de bestrijding van virussen op PC's en netwerken.

ProtectIT is exclusief vertegenwoordiger (franchise) van Panda Software International. Panda Software International heeft vestigingen in 24 landen en wordt gezien als de Europese marktleider op antivirus gebied. ProtectIT zal in staat zijn om een oplossing te bieden voor elke gebruiker op elk platform. Naast de kwalitatief uitstekende producten (Panda bezit de meeste ICSA en CheckMark certificaten) zal de focus ook op support en services liggen.

"ProtectIT zal de komende jaren vanuit Hillegom opereren met als doel om marktleider in Nederland te worden. We weten dat er andere grote antivirus aanbieders zijn die reeds een redelijk marktaandeel hebben, maar wij denken door onze combinatie van uitmuntende service en producten een aanzienlijk marktaandeel te verwerven." zegt Hans Blaauw, algemeen directeur van ProtectIT. "Omdat de antivirus-software markt een snel veranderende markt is zullen we aanzienlijk investeren in marketing- en verkoop. Het idee is om te starten met 4 mensen die o.a. gaan werken aan de opbouw van de bestaande kanalen (VAR's, OEM, distributeurs enz.).
We verwachten een snelle groei te bewerkstelligen en ons doel is om binnen drie jaar met 15 mensen de Nederlandse markt te bewerken. Door de nauwe samenwerking met kantoren in andere landen kunnen we internationaal opererende bedrijven een multi-talige oplossing bieden en bovendien technische support verlenen vanuit elk land zelf. Er zijn weinig andere antivirusbedrijven die een constante kwaliteit kunnen bieden in elk land waar ze vertegenwoordigt zijn."

** Leider in de Europese antivirus softwaremarkt: Panda Software International is een Europese multinational met eigen kantoren in Spanje en Amerika en exclusieve vertegenwoordigers in 24 landen. Van alle antivirus leveranciers in de wereld heeft Panda Software de meeste ICSA en CheckMark certificeringen. De klantenkring van Panda Software bestaat o.a. uit bedrijven als:
- Pepsico;
- Pirelli;
- Siemens;
- Mercedes-Benz;
- Ericsson;
- Enz.

Op dit moment worden de Panda antivirus oplossingen al gebruikt op ruim 2 miljoen PC's. De filosofie van Panda Software is 'Think global, act locally' en leidt tot een multi-talige oplossing (zowel de producten als de support). De missie is 'Bevrijdt de planeet van virussen'.

De producten die ProtectIT gaat voeren zijn:

- Panda Platinum voor Windows 95/98/NT;

- 24h-365d Global Virus Insurance;

* Panda antivirus Platinum voor Windows 95/98
Panda antivirus Platinum verwijdert virussen transparent op winsock of transport niveau en voorziet dus in een uitstekende internet beveiliging. Enkele kenmerken van Panda antivirus Platinum zijn:
- desktop integratie met Windows 98, o.a. Active Desktop en Active Channels;
- real-time e-mail en internet protectie modules voor TCP/IP detectie en disinfectie van virussen binnengekomen via het internet;
- scannen en desinfecteren van 'nested' e-mail- berichten en bijlagen;
- levenslange update mogelijkheden van de 'Virus Signature Database' d.m.v. de intelligente update optie;

- integratie met Outlook van Microsoft;

- etc.

* De Global Virus Insurance oplossing herbergt de volgende producten:
- Panda antivirus voor Netware Servers;

- Panda antivirus voor Exchange Servers;

- Panda antivirus Platinum voor Windows 95/98 (met Outlook integratie);
- Panda antivirus voor DOS/Windows 3.11;

- Panda antivirus voor NT workstation;

- Panda antivirus voor Windows NT servers;

- Panda antivirus voor OS/2;

- Panda Administrator voor beheer en installatie van antivirus oplossingen binnen een organisatie.

Voor bovenstaande producten worden de volgende services verleent:

- 12-24 uur S.O.S. service;

- dagelijkse intelligente updates;

- dagelijkse intelligente upgrades;

- dagelijks virusnieuws;

- 24 uur en 365 dagen per jaar technische ondersteuning.

De 12- en 24 uurs S.O.S. service zijn dit jaar (januari) nog door VNU labs getest en uitstekend bevonden.

Voor meer info kunt u contact opnemen met:
Hans Blaauw, ProtectIT B.V.
netherlands@pandasoftware.com
+31(0)252 - 34 11 34
Voor dagelijks computer beveiligingsnieuws kunt u zich aanmelden op: https://www.oxygen3.com

Deel: ' Introductie ProtectIT en Panda Software '