Rabobank Nederland

Inschrijving start donderdag 22 april
AANDELEN MCGREGOR FASHION GROUP GEPRIJSD TUSSEN 9,75 EN 11,75 EURO
21 april 1999

De verwachte introductieprijs van het aandeel McGregor Fashion Group N.V. zal liggen tussen de 9,75 en 11,75 euro. Het voorlopig prospectus voor de plaatsing van 1.386.314 gewone aandelen McGregor Fashion Group N.V. wordt donderdag 22 april 1999 gepubliceerd. De inschrijving is geopend voor particuliere en institutionele beleggers vanaf donderdag 22 april 1999. De inschrijving op de aandelen gebeurt volgens het bookbuilding systeem en sluit naar verwachting op woensdag 28 april 1999 om 15.00 uur. Particuliere beleggers kunnen uitsluitend bestens inschrijven. De definitieve prijs zal na sluiting van de inschrijving worden vastgesteld en naar verwachting op donderdag 29 april 1999 voor beurs worden bekendgemaakt. De eerste dag van notering zal naar verwachting donderdag 29 april 1999 zijn. Betaling en levering van de aandelen wordt verwacht op 5 mei 1999. Rabo Securities treedt op als lead manager van de beursintroductie.

De transactie

De plaatsing omvat 789.183 bestaande gewone aandelen die worden aangeboden voor rekening van McGregor Fashion Group N.V. Daarnaast zullen 597.131 gewone aandelen worden herplaatst door de verkopende aandeelhouders, te weten Parnib B.V., de persoonlijke houdstermaatschappijen van de heren M.J. Schothorst, H.B. Kolff, V.R. Muller en de heer J.H. van Straaten. Tevens hebben de verkopende aandeelhouders aan Rabo Securities een optie verleend tot het kopen van additionele aandelen tot een maximum van 277.263 bestaande aandelen (greenshoe). Deze optie kan worden uitgeoefend tot 30 dagen na de betalingsdatum. Voor de aandelen McGregor Fashion Group N.V. is een notering aangevraagd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Redenen beursgang

McGregor Fashion Group wil naar de beurs voor het aantrekken van nieuw kapitaal ter financiering van toekomstige groei. De opbrengst van de beursgang zal door de onderneming onder meer worden aangewend voor versterking van het werkkapitaal, de opening van nieuwe McGregor Shops en de aflossing van leningen die zijn aangegaan voor de overname van C.W.S.N. in maart 1999.

Profiel McGregor Fashion Group

McGregor Fashion Group, opgericht in 1993, is een Europees modehuis dat zich richt op het ontwerpen, inkopen, marketen, distribueren en verkopen van heren merkkleding in het hogere segment van de markt. McGregor is het belangrijkste eigen merk van de groep. Het merk McGregor koppelt traditionele Schotse invloeden aan specifieke kenmerken van Amerikaanse vrijetijdskleding; "The best of both worlds". De betreffende kleding wordt ontworpen en ontwikkeld in eigen ontwerpafdelingen en in eigen beheer door derden vervaardigd. Bovendien behoren de dress-shirt-lijnen Dimaggio en King tot de eigen-merk-activiteiten van de groep.

De strategie van McGregor Fashion Group kenmerkt zich door het gevoerde merkenbeleid. Ieder van haar merken, McGregor, King en Dimaggio, zijn gepositioneerd aan de bovenkant van de markt en ontlenen hun succes aan een heldere identiteit en een consistent uitgedragen imago. Speerpunt van de internationale expansie vormt de directe verkoop van de merken aan de consument volgens het McGregor Shop concept, via 17 eigen McGregor Shops, 9 McGregor Shops op franchise basis en via de McGregor Shop-in-the-Shop formule op 42 locaties in vooraanstaande Europese warenhuizen.

De McGregor Sportswear collectie wordt daarnaast gedistribueerd naar circa 1.250 onafhankelijke zogeheten ´multibrand´ winkels in 17 landen van Europa, het Midden-Oosten en Rusland. Distributie van de shirts van Dimaggio en King vindt voornamelijk plaats op de Nederlandse markt via onafhankelijke herenmodewinkels.

De divisie Emergo Textile Projects richt zich op de ontwikkeling en verkoop van bedrijfs- en imagokleding. Veel grotere Nederlandse ondernemingen behoren tot de afnemers van deze kleding.

McGregor Fashion Group, met haar hoofdvestiging in Driebergen-Rijsenburg (NL), behaalde het afgelopen jaar een nettowinst van f 3,7 mln op een omzet van f 70 miljoen. De voornaamste doelstelling van McGregor Fashion Group voor de komende jaren is de ontwikkeling van de onderneming tot een toonaangevende partij in de Europese herenmodemarkt. Hiertoe zal het bedrijf zich blijven toeleggen op een gericht merkenbeleid in het algemeen en op internationale expansie van het McGregor Shop concept in al haar verschijningsvormen in het bijzonder. Doelstelling is het aantal McGregor winkels uit te breiden van de huidige 26 naar meer dan 80 winkels binnen vijf jaar.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916

Deel: ' Introductieprijs aandelen McGregor Fashion Group '