Inverko rolt strategie verder uit met overname Duits recycling bedrijf

LEEK, 20140122 -- De Raad van Bestuur van Inverko NV maakt bekend dat er een principeakkoord is bereikt over de overname van 100% van de aandelen in Synaplast GMBH Niederlangen DLD.

Met deze overname is de vervolgstap gezet in de groeistrategie zoals gepresenteerd op de BAVA van 15 november 2013.  Synaplast GMBH Niederlangen DLD is een kunststof afvalverwerker die afvallen opwerkt naar nieuwe grondstof voor de kunststofverwerkende industrie. Inverko wil zich met haar groeistrategie  ontwikkelen tot een belangrijke speler in de keten, waarbij zij alle facetten van de kunststofafval recycling binnen haar gelederen krijgt.

De overnamesom zal, middels een zogeheten earnout-regeling,  plaatsvinden in een deel cash en deel aandelen Inverko NV tegen uitgifte €0,40. De omzet van Synaplast over 2013 bedroeg ca €2.3 mio met een EBITDA van ca €150.000,-

Na afronding van het boekenonderzoek zullen de financiële details van de overname bekend worden gemaakt.

Het bestuur van Inverko NV voert momenteel diverse gesprekken met externe partijen met als doel verdere invulling te geven aan de groeistrategie en zal grote en kleinere acquisities blijven doen die de waardeketen versterken. Hierbij houdt Inverko vast aan de strategie dat iedere overname een bijdrage zal moeten leveren aan de waarde per aandeel maar ook aan het concept  “van afval tot eindproduct”.

Zie het originele pdf-bestand.

Deel: ' Inverko rolt strategie verder uit met overname Duits recycling bedrijf '