-PERSBERICHT-

Schiphol-Rijk, 27 September 2001

MSN EMEA LANCEERT INVESTERING VAN $30 MILJOEN IN DIGITALE MARKETING

MSN bewijst haar marktleiderschap met belangrijke impuls in digitale marketing

MSN EMEA (Europa, Middle East & Africa) heeft vandaag aangekondigd $30 miljoen te investeren in een nieuw Europees digitaal marketingprogramma. Met de investering, die MSN Advantage Marketing genoemd wordt, worden nieuwe digitale marketingproducten en diensten gelanceerd. Deze nieuwe producten en diensten helpen adverteerders en merken om een hechtere relatie met hun klanten te creëren. Met MSN Advantage Marketing bewijst MSN ook voor adverteerders een 'Thuis op 't web' te zijn.

De MSN investering in digitale marketing wordt o.a. gedaan in nieuwe productontwikkelingen en innovatieve technologie, een partner programma , een salesforce die met 400% wordt uitgebreid naar een totaal van 150 sales adviseurs en een nieuwe bron van digitale marketinginformatie (www.advantage.msn.nl). De investering in digitale marketing volgt op Microsoft's investering van $150 miljoen in het MSN merk wereldwijd, afgelopen jaar.

MSN Advantage Marketing is gericht op marketeers en mediabureaus, die zich meer en meer bewust zijn geworden van het belang van digitale marketing, om een merk zo effectief mogelijk richting consumenten neer te kunnen zetten.

Het MSN Advantage Marketing programma in EMEA (Europe, Middle East & Africa) bevat:

1. Nieuwe digitale marketingproducten: MSN lanceert vandaag een serie 'next generation' digitale marketingproducten, die gebruik maken van audio en video en verder gaan dan de reguliere 'banners en buttons'. Het doel is tweeledig: a. om een innovatieve, maar geen opdringerige, relatie met de consument aan te gaan; b. betere "branding" mogelijkheden voor adverteerders met het oog op vekoopdoelstellingen.
2. Nieuwe partner programma's. MSN onthult twee programma's die inspelen op de huidige uitdagende markt: een 'customer partner program' en een 'agency alliance program'. Beide programma's stellen de ervaring en technische mogelijkheden die MSN biedt, ter beschikking van deelnemende adverteerders en mediabureau's. Een reeks initiatieven - waaronder evenementen, seminars, ontbijtsessies, previews van nieuwe digitale marketing producten en marktonderzoek - wordt hen hierbij aangeboden.

3. Een verder uitgebreide salesforce: MSN heeft haar salesforce in Europa gedurende het afgelopen jaar met meer dan 400% uitgebreid. MSN heeft nu in EMEA een digitale marketing salesforce van 150 mensen - waaronder een agency salesforce van 70 man - die zal gaan samenwerken met individuele mediabureaus om hen de bronnen en de kennis te bieden, waarmee zij de marketingdoelstellingen van hun cliënten kunnen behalen. Bovendien zal een 80 man sterke salesforce klanten aan adverteerderszijde adviseren bij het in kaart brengen van het digitale marketinglandschap, en hen voorzien van de beste digitale marketingoplossingen. MSN's taskforce zal hier experts uit een aantal verschillende marktsegmenten - zoals retail, financiën en telecom - bij betrekken, allen gericht op het leveren van op maat gemaakte partner programma's.
4. Om dit verder te ondersteunen, lanceert MSN tevens de MSN Advantage Marketing website (voorheen MSN MediaCentre) in 16 markten in EMEA, voorzien van een nieuwe gebruikersinterface, nieuwe content, nieuwe advertentieproducten, een opgewaardeerde doelgroep profiler en case studies. Dit biedt klanten een one-stop- shop voor hun digitale marketingvragen.
5. Technologie innovatie: MSN werkt aan de ontwikkeling van het eerste digitale marketingproduct dat een 1-op-1 benadering mogelijk maakt, gebaseerd op demografische gegevens van klanten en online gedrag (verwachting is dat het begin 2002 kan worden geïmplementeerd).

De Europese investering in digitale marketing onder MSN Advantage Marketing, is onderdeel van MSN's grootste impuls ooit, wereldwijd. Het levert de meeste, op maat gemaakte, en beste diensten en producten, waarmee adverteerders via internet een hechte en directe relatie met hun klanten kunnen opbouwen. Het programma borduurt verder op het inmiddels succesvolle digitale marketingprogramma, waarmee MSN eerder dit jaar Yahoo voorbij streefde in advertentieopbrengst.

Judy Gibbons, Vice President MSN EMEA: "MSN Advantage Marketing is de vertaling van onze missie om digitale marketing een 'must-buy' te maken voor adverteerders en merken die een hechte relatie met hun klanten willen creëren. Als MSN hebben wij bewezen de technologie te kunnen leveren om, in het belang van onze partners, voortdurend te vernieuwen. Vernieuwingen die creatief zijn en een hoge impact hebben. Wij committeren ons onze expertise en kennis van de markt in te zetten om voor onze huidige en toekomstige partners het beste dat online te bieden heeft te leveren. Wij willen zo onze bijdrage leveren aan het verwezenlijken van hun marketingdoelstellingen!"

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet voor publicatie):

MSN
Annebelle van der Kloet
Marketing Manager MSN
T: (020) 500 12 31
E: annevand@microsoft.com

Winkelman & van Hessen
Abdeluheb Choho / Fleur van Bruggen
T: (070) 416 16 16
E: achoho@wenvh.nl / fvanbruggen@wenvh.nl

- ALGEMENE INFORMATIE OVER MSN EN MSN.NL -

MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 250 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 landen en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 3 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers.

Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren:

· MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem;
· MSN Zoeken, de veelgebruikte zoekmachine;

· MSN Messenger Service, de eenvoudige instant messaging-dienst.
Tot de populaire informatiekanalen van MSN.nl behoren:
· MSN Shopping, de one-stop-shop voor allerlei aankopen
· MSN Auto, actuele- en achtergrondinformatie over auto's
· MSN Geldzaken, alles over geld en het omgaan met geld en financiële zaken
· MSN Arbeidsmarkt, voor iedereen die actief bezig is met zijn of haar carrière
· MSN Reizen, van stedentrips tot avontuurlijke wereldreizen
Op MSN.nl is dagelijks een variatie van actuele informatie te vinden. Ook zijn er op thema geïndexeerde onderdelen die allerlei interessante informatie en tips geven over bijvoorbeeld liefde, sport en gezondheid. MSN Live! is na exclusieve webcasts van concerten van Madonna, Krezip en Robbie Williams geworden tot een opvallende plek op het Internet. Naast de gewone communities en chat mogelijkheden zijn er regelmatig chats met internationale en nationale bekendheden. In het verleden waren er chats met Jennifer Lopez, Katja Schuurman en Xander de Buisonjé van Volumia.

MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Zoekwoorden: