Ingezonden persbericht

McDonald's inzameling voor het Ronald McDonald Kinderfonds levert ruim 225.000 euro op

Amsterdam, 15 december 2011 -- Gasten van McDonald's hebben tijdens een speciale actie in de restaurants een bedrag van ruim 225.000 euro gedoneerd aan het Ronald McDonald Kinderfonds. In november vroegen de medewerkers van de 227 McDonald's restaurants in Nederland aan gasten om 1 euro te doneren voor het Kinderfonds in ruil voor een keycord met pen. McDonald's is al sinds 1981 trotse hoofdsponsor van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Marc van den Tweel, directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds: 'Wij zijn erg blij dat McDonald's zich op deze manier inzet om ons werk bij gasten onder de aandacht te brengen. Het is fijn om te zien dat de gasten van McDonald's het Ronald McDonald Kinderfonds steunen. Het opgehaalde bedrag komt ten goede aan zieke of gehandicapte kinderen en hun familie. Zo logeren in onze Ronald McDonald Huizen jaarlijks 4.500 gezinnen dicht bij hun kind dat is opgenomen in het ziekenhuis.'

Trotse hoofdsponsor
McDonald's is al 30 jaar hoofdsponsor van het Ronald McDonald Kinderfonds en zet zich, naast de vaste financiële bijdrage, door middel van een jaarlijkse wervingscampagne in voor het Kinderfonds. Daarnaast zijn de Franchisenemers van McDonald's nauw betrokken bij het fonds. Zo zit in elk bestuur van een Ronald McDonald Huis een Franchisenemer, die vaak met zijn restaurant speciale geldinzamelacties organiseert voor dit Huis.

Over McDonald's
In Nederland heeft McDonald's 227 restaurants, die wekelijks door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 16.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald's vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald's wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.

Over het Ronald McDonald Kinderfonds
Het Ronald McDonald Kinderfonds biedt een helpende hand aan zieke of gehandicapte kinderen en hun familie. In Ronald McDonald Huizen logeren gezinnen vlak bij het ziekenhuis of revalidatiecentrum om dicht bij hun kind te zijn. In Ronald McDonald Huiskamers kunnen gezinnen even ontspannen tijdens de behandeling van het kind. Dankzij Ronald McDonald Sport en Ronald McDonald Vakantie kunnen zieke of gehandicapte kinderen samen sporten of er met het hele gezin even helemaal uit.

Deel: ' Inzameling voor Ronald McDonald Kinderfonds levert 225.000 euro op '