HE

3 februari 1999
Nummer: 99.11

Inzet studenten Hogeschool Enschede leidt tot ISO-certificering Schmits Beheer B.V.

Voorzitter A. Peters van de Hogeschool Enschede, zal op 4 februari het ISO-9001 certificaat overhandigen aan Schmits Beheer B.V. in Almelo. Het bedrijf heeft het kwaliteitswaarborg mede te danken aan de inspanningen van vier studenten van de opleiding Bedrijfseconomie van de Hogeschool.

Begin 1996 is Maarten Leeuw in het kader van zijn afstudeeropdracht, bij Schmits gestart met het in beeld brengen van de administratieve organisatie van het bedrijf. Zijn werkzaamheden zijn in september van dat jaar overgenomen door Barry Dollen, die zijn stage en afstudeerperiode bij Schmits heeft gewijd aan het in kaart brengen van de organisatie van het laboratorium.
Gerben Veneman, Gerlo Prinsen en Bastiaan Kleinsman tenslotte hebben als stagiair en afstudeerder het onderzoek afgerond. In samenwerking met Bureau Veritas Quality International (BVQI) hebben zij ervoor gezorgd, dat Schmits donderdag het ISO-9001 certificaat overhandigd zal krijgen van de voorzitter van het College van Bestuur van de Hogeschool Enschede, de heer A. Peters.
In december van vorig jaar, heeft het bedrijf het onderzoek dat hiervoor nodig is, in één keer behaald.

Onder Schmits Beheer B.V. ressorteren de dochterondernemingen Schmits International B.V. en Schmits Nederland B.V.
Schmits International B.V. produceert en levert op maat gesneden compounds voor de textiel- en nonwovenindustrie. Met name voor coaten, lamineren en veredelen.

Schmits Nederland B.V. bestaat uit twee business units:
* Schmits Professional: ontwikkeling en productie van reinigingssystemen en

* Schmits Industriële toepassingen: productie en specificatie van derden.

laatste wijziging gemaakt op: 09-02-99

Deel: ' Inzet studenten HE leidt tot ISO-certificaat Schmits Beheer '