ISP krijgt EN 15038:2006 Certificatie

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20090616 --

iSP (International Software Products), een vooraanstaand leverancier van vertaal-, lokalisatie- en globaliseringsdiensten die zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft, heeft vandaag aangekondigd dat het de EN 15038:2006 certificatie ontvangen heeft. De EN 15038-accreditatie is in 2006 ingesteld door de Europese Commissie voor Standaardisatie (CEN) en biedt zowel de leveranciers van vertaaldiensten als hun klanten duidelijke criteria voor kwaliteit.

Om deze certificatie te krijgen, werd iSP gecontroleerd door TÜV SÜD, een internationaal erkende onafhankelijke certificatieorganisatie. iSP is een onderdeel van Translations.com, één van de vooraanstaande leveranciers van vertaaldiensten en –technologie in de wereld.

Bij het uitvoeren van de beoordeling heeft TÜV SÜD iSP geëvalueerd op basis van een serie factoren, inclusief de kwalificaties van taalkundigen en personeel, technische hulpbronnen, procedures voor klantencommunicatie en kwaliteitsbeheer. Het kwaliteitsbeheersysteem van iSP is ook gecertificeerd voor ISO 9001:2008, een strikte internationale standaard voor kwaliteitsgarantie die van toepassing kan zijn op allerlei soorten bedrijven.

President Martijn Heertje van iSP verklaarde: "EN 15038:2006 is zonder twijfel een belangrijke, zo niet de belangrijkste standaard in de vertaalindustrie, zowel binnen als buiten Europa. Deze certificering bevestigt de leidende positie van iSP en Translations.com."

Over iSP

International Software Products, B.V. (iSP) is een end-to-end partner voor veel van ‘s werelds leidende technologiebedrijven voor software lokalisatie en testen. iSP heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en helpt sinds 1989 softwarebedrijven overal ter wereld met het inzetten van producten. ClientSide News heeft in 2003 iSP tot "Lokalisatieleverancier van het jaar" uitgeroepen vanwege zijn rol in de lokalisatieprogramma's van klanten als Autodesk, EMC, Siemens en Adobe Systems. iSP is onderdeel van de TransPerfect-bedrijfsfamilie. Meer informatie is te vinden op www.isp.nl.

Over Translations.com

Translations.com is een vooraanstaand leverancier van software, website en bedrijfsbrede lokalisatiediensten en biedt tevens lokalisatiegerelateerde technologieproducten aan. Oplossingen van Translation.com zorgen ervoor dat klanten efficiënter zaken kunnen doen op internationale markten. Het bedrijf is aanwezig op vier continenten en bedient een verscheidenheid aan bedrijven met specifieke praktijkgroepen voor elke belangrijke industrietak. Translations.com is een onderdeel van de TransPerfect-bedrijfsfamilie. Meer informatie is te vinden op www.translations.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Translations.com