ISRAELISCHE POLITIE KIEST UNICENTER TNG VAN CA VOOR CRUCIAAL LANDELIJK

IT-NETWERK

Nieuwegein / New York, 29 januari 1999 - Computer Associates International Inc. (CA) kondigt aan, dat de Israelische politie (Israeli Police) Unicenter TNG gaat gebruiken om centraal haar landelijke, levenskritieke IT-infrastructuur te beheren.

De beslissing om Unicenter TNG te implementeren, is gebaseerd op de bewezen mogelijkheid om resources vanuit het perspectief van serviceniveau te beheren. Daarmee wordt de productiviteit van gebruikers vergroot en de cost of ownership voor IT-resources verlaagd.

Het doel van de Israeli Police is om hun zeer gedistribueerde informatie-infrastructuur, verspreid over het hele land, te beheren. Daaronder zijn honderden kleine politiebureaus waar geen on-site technische ondersteuning beschikbaar is. Deze infrastructuur is van cruciaal belang voor de Israëlische burgers. Daarom moet het systeem 24 uur per dag en 7 dagen per week overal in het land beschikbaar zijn.

De beslissing van de Israëlische politie voor Unicenter TNG viel na een uitvoerige evaluatie van producten, waaronder IBM/Tivoli's TME en OpenView van HP. Unicenter TNG werd door de lokale leverancier MALAM SYSTEMS Ltd. voorgesteld en ondersteund. MALAM SYSTEMS Ltd. is een vooraanstaande leverancier van bedrijfsbrede oplossingen en werkt in Israël al geruime tijd als business partner van CA.

De implementatie vindt begin 1999 plaatst en omvat de complete landelijke IT-infrastructuur van de Israeli Police, waaronder Windows NT- en UNIX-servers en over vele locaties verspreide PC's. Met Unicenter TNG kan de Israëlische politie de servers, werkstations, netwerken, databases, Intranet- en Internetresources effectief en efficiënt beheren vanuit het centrale hoofdkantoor in Jeruzalem.

Voor de Israëlische politie is het beheer van niet-IT-apparatuur en kritische systemen, zoals gesloten TV-camerasystemen in gevangenissen, straatverlichting en beveiligingssystemen, een belangrijk aspect van Unicenter TNG.

De Israëlische politie bekijkt tevens de nieuwe neugent-technologie. Met neugents zou de Israëlische politie beschikken over krachtige voorspellende hulpmiddelen, die anticiperen op problemen voordat zij hun invloed kunnen hebben op de dienstverlening.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web https://www.cai.com of via https://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45