Ingezonden persbericht

TROS TV SHOW
Uitzending vrijdag 31 januari
Nederland 2 ­ 21.55 uur

Ivo niehe te gast bij tuintycoon rob verlinden

In de TROS TV SHOW van vrijdag 31 januari is Ivo Niehe in Spanje te gast bij tuintycoon Rob Verlinden. In zijn Spaanse huis vertelt Verlinden over zijn nieuwe televisieprogramma 'Rob's tuinreizen'. In de beste BBC-traditie belicht hij hierin de geschiedenis van onze tuincultuur. Van de Romeinen tot nu. De in Laren geboren en getogen eigenaar van een groot hoveniersbedrijf ­ opgezet door zijn opa ­ verklaart zijn Amsterdamse accent: "Die platte bek komt doordat ik in dat chique Laren opgroeide temidden van geëmigreerde Amsterdammers".

Ivo praat ook met Robbie Wijers, de man met wie Rob Verlinden is getrouwd. Zelf zegt Verlinden, vader van twee dochters en opa van twee kleinkinderen daarover: "Ik voelde altijd wel dat er iets in het huwelijk met de moeder van onze twee kinderen ontbrak. Maar mijn generatie dacht daar verder niet over na, dat je met een mannelijke partner je leven kan delen." Ivo vraagt ook waarom hij in zijn televisieprogramma de tuinen altijd zo vol stopt met planten. "In een goede tuin vertelt elk detail een verhaal. Een tuin met alleen gras en een heg is klootloos. Mijn vader leerde me: je leeft nu. Een tuin die over vijf jaar wat wordt... Misschien ben je dan al verhuisd!"

Deel: ' Ivo Niehe te gast bij tuintycoon Rob Verlinden '