IXOS SOFTWARE AG

IXOS-eCONserver maakt naadloze e-mailadministratie mogelijk

Persmededeling

IXOS-eCONserver voor Lotus Notes maakt naadloze e-mailadministratie met een minimum aan kosten en arbeid mogelijk

Bedrijven winnen bij minder backup- en hersteltijd, verminderde kosten voor hardware en software, en een naadloze gebruikerservaring met de laatste toevoeging aan IXOS-eCON Solution Suite

München/Grasbrunn, 10/15/2001 - IXOS SOFTWARE AG (NASDAQ: 'XOSY', NEUER MARKT: 'XOS', Code Number Duitse effecten (WKN) 506150), een vooraanstaande internationale aanbieder van oplossingen voor eBusiness documentenbeheer, heeft de onmiddellijke beschikbaarheid van IXOS-eCONserver voor Lotus Notes aangekondigd. De laatste toevoeging aan de IXOS-eCON Solution Suite is een doeltreffende oplossing voor e-mailbeheer, die e-mails en Notes-toepassingen veilig opslaat in de IXOS-eCONserver. Met IXOS-eCONserver voor Lotus Notes verloopt het maken van reservekopieën en het uitvoeren van herstellingen sneller, en worden de kosten voor hardware en software gedrukt als gevolg van de bespaarde ruimte. Met deze oplossing behoudt Lotus Notes een optimaal prestatieniveau wanneer het grote volumes aan gegevens verwerkt. IXOS-eCONserver voor Lotus Notes is onmiddellijk internationaal beschikbaar.

Volgens onderzoek gevoerd door IDC zal het aantal e-mails dat op een gemiddelde dag van persoon naar persoon wordt gestuurd, in 2005 over de hele wereld wellicht de 36 miljard overschrijden. Als gevolg daarvan zullen e-mail- en toepassingendatabases exponentieel groeien. In vele bedrijven is dit nu reeds het geval. Met IXOS-eCONserver voor Lotus Notes kunnen beheerders dit enorme volume aan gegevens nu beheren en ondertussen de kosten en de arbeid tot een minimum beperken. Tegelijkertijd zorgen zij voor tevreden gebruikers, met een snelle en gemakkelijke toegang tot relevante documenten en e-mails.

'Met IXOS-eCONserver voor Lotus Notes kunnen de beheerders de totale kostprijs voor het bezitten van Lotus Notes beheersen,' aldus Peter Röscher, Product Line Manager bij IXOS. 'Met onze oplossing neemt het maken van reservekopieën en het uitvoeren van herstellingen minder tijd in beslag en is het niet nodig nieuwe Notes-servers of dure hardware te installeren. De gebruikers doen hun voordeel bij een slankere Notes-server omdat ze snel toegang hebben tot documenten. Alles verloopt volledig naadloos, er is absoluut geen opleiding voor nodig.'

IXOS-eCONserver voor Lotus Notes slaat e-mails, bijlagen of zelfs volledige mappen op goedkope dragers op. De documenten worden hetzij automatisch, hetzij interactief gearchiveerd in de IXOS-eCONserver, rechtstreeks vanuit Lotus Notes. De gebruikers blijven in hun vertrouwde omgeving verder werken -- ze lezen, verwerken en versturen e-mails in Lotus Notes zoals ze dat altijd hebben gedaan.

Een gestructureerde archivering verlicht de last van de Notes-server aanzienlijk, daar e-mails en mappen tot structuren worden samengevoegd en als eenheden worden gearchiveerd. Al wat er in het Notes-systeem overblijft is een overzichtsdocument dat zeer weinig ruimte beslaat.

IXOS-eCONserver voor Lotus Notes wordt naadloos geïntegreerd met Lotus Notes en hoeft niet te worden geïnstalleerd op Notes-servers of klanten. De software wordt snel geïmplementeerd en is gemakkelijk te beheren.

Product van de IXOS-eCON Solution Suite
IXOS-eCONserver voor Lotus Notes maakt deel uit van de IXOS-eCON Solution Suite, die alle aspecten van documentenbeheer omvat, zowel binnen een bedrijf als bij de zakenpartners. De modulaire suite bestaat uit vier volledig compatibele producten die een uitzonderlijke schaalbaarheid, prestatie, veiligheid en beschikbaarheid bieden.

Over IXOS
IXOS is een vooraanstaande internationale aanbieder van oplossingen voor het beheer van eBusiness-documenten in systeemomgevingen binnen het bedrijf. IXOS-oplossingen zijn de drijvende kracht achter de administratie van alle eBusiness-documenten en de naadloze integratie ervan tot digitale bedrijfsprocessen. Vooraanstaande groepen uit een brede waaier aan sectoren hebben IXOS SOFTWARE AG gekozen als hun strategische partner. IXOS heeft met succes meer dan 1550 installaties over de hele wereld geïnstalleerd, en zo'n één miljoen gebruikers werken nu met de eBusiness-documentoplossingen van het bedrijf. IXOS rondt zijn productenportefeuille af met een allesomvattend dienstengamma, waaronder 24x7 klantenondersteuning over de hele wereld en een internationaal team van hooggekwalificeerde adviseurs. De aandelen van IXOS SOFTWARE AG worden verhandeld op de Neuer Markt van de beurs van Frankfurt onder het symbool ''XOS'' (WKN 506150). In de VS staan American Depositary Shares (ADSs) genoteerd op de NASDAQ National Market onder het symbool ''XOSY''.
Deze persmededeling is ook terug te vinden op het Internet, op: https://www.ixos.com/en/press. IXOS is een gedeponeerd handelsmerk van IXOS SOFTWARE AG. Andere productnamen worden louter voor identificatiedoeleinden gebruikt en zijn mogelijk gedeponeerde handelsnamen van andere bedrijven.
Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met: IXOS SOFTWARE AG
Christine Nelkowski
Bretonischer Ring 12
D-85630 Grasbrunn / München, Duitsland