Gemeente Rotterdam

Wethouder Korthuis opent Jaarcongres Netwerk Gezonde Steden

Wethouder Sandra Korthuis (o.m. Maatschappelijke Dienstverlening en Volksgezondheid) opent op donderdag 11 februari om 10.00 uur in congrescentrum Engels aan het Stationsplein het Jaarcongres van het Netwerk Gezonde Steden, van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Zij is ook voorzitter van het ochtendprogramma. Thema van de dag is: Gewoon Bijzonder en Bijzonder Gewoon, over chronisch zieken en ondersteunend gemeentelijk beleid. Het Netwerk Gezonde Steden en de Nationale Commissie Chronisch Zieken NCCZ hebben elkaar gevonden in een gedeelde visie: een gemeente kan mensen op veel manieren ondersteunen om zichzelf te ontwikkelen en deel te nemen aan de maatschappij. Het congres is de praktische uitwerking van deze visie.

Tijdens het middagprogramma, om 15.00 uur, zal burgemeester Deetman van Den Haag de Zorg in Beeld prijs 1998 uitreiken. Dit is een prijs voor een gemeente of organisatie die laat zien hoe ze deze groep mensen ondersteunt.

Zoekwoorden:

Deel: ' Jaarcongres Netwerk Gezonde Steden in Rotterdam '