Ingezonden persbericht


Lith, 26 april 200

De Retail Business Show blijft groeien
Nieuwe ontwikkelingen naast de bekende beurzen InterStore en IT in Retail

Nationale Euro Manifestatie, éénmalige speciale beurs Er gebeurt veel tijdens het jaarlijkse retail-evenement (15 t/m 17 oktober 2001) in de Jaarbeurs Utrecht. Natuurlijk kan de detailhandel een bezoek aan de bekende vakbeurzen InterStore en IT in Retail niet overslaan. Maar dit jaar is er een extra reden voor een bezoek aan de Retail Business Show, zoals de overkoepelende naam luidt. In samenwerking met het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en onder auspiciën van het Ministerie van Financiën wordt éénmalig een speciale beurs georganiseerd over alle aspecten van de Euro. Alles wat de detaillist nog moet weten voordat de Euro daadwerkelijk in zijn kassa beland, komt aan bod. Bewindslieden nemen deel aan discussie-programma¹s en organisaties informeren het bedrijfsleven over de laatste stand van zaken rond de introductie van de Euro. Deze nieuwe en tevens éénmalige beurs heet Euro in detail, oftewel de Nationale Euro Manifestatie.

Nu één grote vakbeurs voor de gehele franchise-branche In het belang van franchisend Nederland hebben de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) en de Jaarbeurs Utrecht hun krachten gebundeld en besloten om voortaan samen te werken. Twee franchisebeurzen in Nederland, daar was geen behoefte aan. Het resultaat van de samenwerking zijn de Nationale Franchisedagen. Deze nieuwe beurs vervangt de Formule Franchise in de RAI en de Franchise Formule beurs in de Jaarbeurs Utrecht. De Nationale Franchisedagen wordt gelijktijdig gehouden met InterStore, IT in Retail en de éénmalige beurs Euro in detail. De Nationale Franchisedagen zijn er voor elke commerciële samenwerkingsvorm, van horeca, food, non-food tot dienstverlening.

Instore Communicatieshow nieuw op InterStore
In vervolg op de succesvolle try-out van vorig jaar, organiseert InterStore in samenwerking met POPAI Benelux dit jaar de Instore Communicatieshow. Een imposant platform van aanbieders van P.O.P. advertising (display) en instore communicatie zal zich presenteren aan marketeers, merkfabrikanten en retailers. De Instore Communicatieshow omvat een noviteitenshow, seminars en the OELane of Fame¹ met de nominaties van de POP Awards 2001. Hoofditem op InterStore blijft natuurlijk winkelinrichting en winkelconcept en -formule ontwikkeling. Met dit jaar extra aandacht voor verlichting en beveiliging.

Beslissers op IT in Retail
De detailhandel onderkent inmiddels de relevantie van nieuwe media en de nieuwe kansen die daarmee richting consument ontstaan. Denk aan Internet, kassa- en backoffice-systemen, communicatie middelen, loyalty systemen en natuurlijk e-commerce. Desondanks heeft zij nog steeds een achterstand in te halen. Een flinke inhaalslag is het gevolg. De

ondernemers die op zoek zijn naar tailor-made solutions voor hun speciaalzaak of winkelketen, komen naar IT in Retail om eens per jaar zelf te shoppen. Van deze bezoekers is maar liefst 40% eindbeslisser als het gaat om investeringen in automatisering en nog eens bijna 25% is medebeslisser. 28% Van de bezoekers heeft een adviserende rol hierin. Dat betekent dat 90% van het bezoek op IT in Retail de juiste gesprekspartner is van de exposanten op de beurs.

Retail Business Show is een uniek informatieplatform De Retail Business Show bestaat dus uit InterStore (winkelinrichting en retailmarketing), IT in Retail (informatie- en communicatietechnologie voor de detailhandel), Euro in detail (Nationale Euromanifestatie) en de Nationale Franchisedagen (ontmoetingsplaats voor franchisegevers en ­nemers). Samen vormen de vier vakbeurzen een uniek platform voor de gehele retail en een gedeelte van het MKB. Gespecialiseerde congressen, een franchisenemersdag en een breed programma gratis seminars complementeren het informatie aanbod. Bovendien wordt tijdens het Retail Gala weer de Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs uitgereikt aan de beste winkel van Nederland. Afgelopen jaar viel deze eer te beurt aan boekhandel De Drukkery in Middelburg en supermarktketen C1000.

Beursdata
Alle bovengenoemde beurzen en evenementen vinden plaats van maandag 15 tot en met woensdag 17 oktober 2001 en worden gehouden in de Jaarbeurs Utrecht. De openingstijden zijn op maandag van 10.00 tot 18.00 uur, dinsdag van 10.00 tot 21.00 uur en woensdag van 10.00 tot 18.00 uur. De toegangsprijs bedraagt Y 40,- per persoon.

Een compleet pakket beurzen met één bezoek en één toegangskaart Door de combinatie van beurzen en evenementen is met één bezoek aan de Retail Business Show alle informatie voor handen. De beurzen zijn bovendien met één toegangskaart te bezoeken.

Voor meer informatie kunt u bellen met de organisatie van de Retail Business Show: Juncker & de Weerd Tentoonstellingen bv, tel: 0412-482800, fax 0412-482882, e-mail: info@jw.nl
https://www.retailbusiness-show.nl
https://www.interstore.nl
https://www.nationalefranchisedagen.nl
https://www.itinretail.nl
https://euroindetail.nl
https://www.retailjaarprijs.nl
https://www.jw.nl

Deel: ' Jaarlijks retail-evenement in Jaarbeurs Utrecht '




Lees ook