Rabobank Nederland

Jaarlijkse Raiffeisenlezing live op Internet

Rabobank Nederland, 26/3/1999

De jaarlijkse Raiffeisenlezing zal dit jaar gehouden worden door de Belgische oud-premier prof. dr. Mark Eyskens en plaatsvinden op 30 maart 1999 in het kantoor van Rabobank Nederland te Utrecht. De lezing is live te volgen op Internet. De lezing van Eyskens heeft als titel 'Is verandering vooruitgang?' en zal handelen over de grote paradox tussen de grote materiële welvaart die de westerse wereld kenmerkt en de algehele onvrede die eveneens wijdverbreid is.

De Raiffeisenlezing zal rechtstreeks via internet op https://www.rabobankorganisatie.nl/lezing uitgezonden worden. Voor het zien en beluisteren van de lezing via internet is het programma Realplayer nodig, dat gratis is te downloaden vanaf de site. Na de uitzending zal de complete lezing 'on demand' beschikbaar zijn, zodat ook op een later moment kan worden gekeken.

Met de Raiffeisenlezing wil de Rabobank een podium bieden voor maatschappelijke toekomstverkenningen op basis van de waarden: samenwerking, emancipatie, duurzaamheid en zelfverantwoordelijkheid. De lezing wordt ieder jaar gehouden op of rond de geboortedag van Friedrich Wilhelm Raiffeisen, de Duitse burgemeester die in de vorige eeuw de grote inspirator was achter de ontwikkeling van kredietcoöperaties in West-Europa. De lezing wordt later door de bank in boekvorm uitgegeven. De eerste Raiffeisenlezing werd vorig jaar voor een publiek van bestuurders en relaties van de Rabobankorganisatie gehouden door oud-premier prof. drs. Ruud Lubbers.

Prof. dr. Eyskens is lid van de Belgische kamer van Volksvertegenwoordigers, lid van de Raad van Europa en ondervoorzitter van de WEU. Hij is als hoogleraar verbonden aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Eyskens bekleedde verschillende ministersposten in diverse Belgische regeringen, was eerste minister in 1981 en is Minister van Staat.

Deel: ' Jaarlijkse Raiffeisenlezing live op Internet '