gemeente emmen

jaarlijkse zwemvierdaagse in zwem- en golfbad aquarena

ook dit jaar doet zwem- en golfbad aquarena weer mee aan de nationale zwemvierdaagse, die gehouden wordt van 28 juni tot en met 2 juli aanstaande. tijdens deze zwemvierdaagse kunnen deelnemers dagelijks tussen 7.00 en 20.30 uur in het zwembad terecht. wie mee wil doen kan een deelnemerskaart bij de kassa kopen. de kosten hiervoor zijn  8,15. deelnemers aan de zwemvierdaagse krijgen in het weekend van 3 en 4 juli  1,50 korting op het toegangskaartje voor het zwembad, waar dan een spelenkermis plaatsvindt, met name bedoeld voor jeugdige zwemmers.

om de zwemvierdaagse extra te omlijsten, zijn er elke dag vanaf 16.00 uur allerlei activiteiten. zo is er muziek, disco en karaoke. tijdens de spelenkermis van 3 en 4 juli zijn er veel activiteiten, zoals op zaterdag 3 juli een klimmuur, een zeephelling en een wervelwind. zondag 4 juli vindt een bungee-run plaats, en zijn er onder meer een hindernis-klauterbaan en een 'echte' zweefmolen.

sponsoractie
de deelnemers, die iin van de vijf dagen mogen overslaan, kunnen zich tijdens de zwemvierdaagse laten sponsoren door familieleden, vrienden en kennissen. de opbrengst komt ten goede aan het ronald mcdonald kinderfonds. uit dit fonds worden de ronald mcdonald kinderhuizen gefinancierd. dat zijn huizen op loopafstand van academische kinderziekenhuizen. ze zijn bedoeld voor ouders van wie een kind is opgenomen, die hierdoor niet naar huis hoeven om te overnachten; ze kunnen dichtbij hun zieke zoon of dochter blijven. 'zwem mee, bouw mee', luidt dan ook het motto van de sponsoractie tijdens de komende nationale zwemvierdaagse.

voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling communicatie, arthur kees, tel. (0591) - 68 56 30.
e-mail: a.kees@emmen.nl

Zoekwoorden: