Utrecht, 11 oktober 1999

Primeur op Bedrijven Kontakt Dagen:

OOK JAARREKENINGEN VIA INTERNET IN TE ZIEN

Sinds kort zijn ook jaarrekeningen via internet beschikbaar. Deze nieuwe service van de Kamers van Koophandel is in de regio Utrecht voor het eerst te zien op de Bedrijven Kontakt Dagen op dinsdag 12 en woensdag 13 oktober in de Utrechtse Jaarbeurs. De informatie is opvraagbaar met een gratis wachtwoord. Er zijn geen abonnementskosten aan verbonden en klanten die bij de Kamers van Koophandel al uittreksels via internet afnemen, kunnen met hetzelfde wachtwoord nu ook jaarrekeningen opvragen.

De Utrechtse Kamer van Koophandel beschikt over de jaarrekeningen van zo'n 450.000 bedrijven. Deze informatie uit het handelsregister was al schriftelijk, telefonisch en per fax opvraagbaar en is nu ook via internet toegankelijk. Dat is niet alleen sneller maar ook goedkoper. Het benodigde wachtwoord is gratis en er zijn géén abonnementskosten. De informatie wordt bovendien drie maal per dag bijgewerkt en is dus altijd actueel.

Naast uittreksels en informatie over jaarrekeningen is via internet ook informatie in te zien over concernrelaties (welke inschrijvingen vallen binnen een concern, onder welk concern valt een inschrijving en welke dochters horen bij een inschrijving). Allemaal met één en hetzelfde wachtwoord.

Belangstellenden kunnen terecht bij de stand van de Kamer van Koophandel Utrecht op de BKD (hal 3) of zich wenden tot het Service Center van de KvK, telefoon 030 - 236 33 40. Een folder kan worden aangevraagd via e-mailadres: servicecenter@utrecht.kvk.nl

Deel: ' Jaarrekeningen via Internet in te zien '