Jack Wolfskin: Markus Baum wordt director footwear

• Overstap van adidas naar Jack Wolfskin • Opvolger van Jochen Rolle

AMSTERDAM, 20130919 -- Markus Baum is met onmiddellijke ingang Director Footwear van Jack Wolfskin. Hij volgt Jochen Rolle op die de divisie in de afgelopen 11 jaar heeft geleid en Jack Wolfskin om persoonlijke redenen verlaat. Markus Baum was tot voor kort Brand Director adidas voor Oost-Europa. In zijn nieuwe functie rapporteert hij aan Elke Stein, CMO van Jack Wolfskin.

Markus Baum (39) studeerde bedrijfseconomie aan de Universiteit van Keulen. Daarna was hij eerst vier jaar werkzaam voor Roland Berger Strategy Consultants in München. Hier hield hij zich vooral bezig met consumptiegoederen, detailhandel, sport- en modemarkten. Sinds 2003 tot aan zijn huidige overstap was hij bij adidas actief in verschillende functies. Bij adidas gaf Markus Baum onder andere leiding aan de divisie 'Running' in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarna was hij Marketing Director Performance Division voor Oost-Europa. Ten slotte was Markus Baum als Brand Director in Oost-Europa verantwoordelijk voor het marketing management van het merk adidas.

Elke Stein, CMO van Jack Wolfskin zegt: "Met Markus hebben we een absolute topper voor de positie van Director Footwear gevonden. Hij zal onze schoenencollectie een nieuw gezicht geven en ons ook bij een efficiëntere inrichting van onze leveringsketen ondersteunen. De verantwoordelijkheid voor de onderdelen product en techniek en de samenwerking met onze leveranciers is bij hem in uitstekende handen."

Jack Wolfskin beschikt over drie productdivisies: Kleding, schoenen en uitrusting. In de divisie schoenen wordt per jaar ongeveer anderhalf miljoen paar verkocht.

"Voor zijn werk in de afgelopen 11 jaar verdient Jochen Rolle de dankbaarheid van de hele onderneming. Hij heeft van de footwear-division een vitaal onderdeel van ons bedrijf gemaakt", aldus Elke Stein.

Deel: ' Jack Wolfskin Markus Baum wordt director footwear '