Jack Wolfskin met nieuwe corporate identity

•Duidelijke aanscherping van het merkprofiel • Behoud van de merkkern bij gelijktijdige verdere ontwikkeling van het merk • Nieuw Corporate Design

IDSTEIN, 20130730 -- Met de OutDoor Messe in Friedrichshafen en de collectie voorjaar/zomer 2014 introduceert Jack Wolfskin geleidelijk een nieuwe Corporate Identity.

Gelet op het succes van het merk in de afgelopen decennia gaat het daarbij niet om het heruitvinden van het merk Jack Wolfskin, maar om de behoedzame aanpassing ervan met het oog op de toekomst. Doel is een aanscherping van het merkprofiel en een daarmee gepaard gaande frissere presentatie. Nadat Jack Wolfskin al eind 2012 voor het eerst een merkboek (brand book) heeft gepresenteerd, vormen nu het nieuwe Corporate Design en een nieuw collectieconcept een aanvulling op de Corporate Identity.

Vanaf de herfst/winter 2013 wordt het nieuwe Corporate Design in twee fasen ingevoerd. Op basis van het aangescherpte merkprofiel heeft Jack Wolfskin een nieuw merk-uiterlijk ontwikkeld. Zowel het design als ook de beeldspraak zijn compleet vernieuwd. Het vernieuwde merklogo valt op door een frisser, eigentijdser en helderder design. De weergave is compacter en geslotener dan in het verleden, waarbij de claim van Jack Wolfskin 'At Home Outdoors' (Thuis in Outdoor) vaak met het logo is verbonden.

Met de collectie voorjaar / zomer 2014 zal de productvernieuwingsfactor zich op een tot op heden ongeëvenaard niveau bevinden. Nog meer dan in het verleden overtuigt de collectie door veel liefde voor het detail, stringente kleurkeuzes en een focus op de merchandising van de producten.

Met de vernieuwde presentatie wil Jack Wolfskin de opnieuw gedefinieerde merkidentiteit een gezicht geven. Tegelijk dient de frissere presentatie te zorgen voor hernieuwde aandacht en belangstelling voor het merk en zijn producten.

Deel: ' Jack Wolfskin met nieuwe corporate identity '