JACK WOLFSKIN PUBLICEERT 'SOCIAAL VERSLAG LEVERANCIERS' 2012

• Jack Wolfskin voldoet aan en overtreft de eisen van de Fair Wear Foundation
• 100% van de producten zijn afkomstig van geaudite fabrikanten
• Afscheid van toeleveranciers die niet aan standaards voldoen

IDSTEIN, Duitsland, 20131114 -- Jack Wolfskin heeft het inmiddels derde 'sociaal verslag leveranciers' gepubliceerd. Daarin verstrekt de fabrikant van outdooruitrustingen informatie over de naleving van sociale standaards bij zijn toeleveranciers. Met een dekking van 100% bij de leveranciers en 71 audits en 22 vervolgbezoeken in 2012 speelt Jack Wolfskin opnieuw een vooraanstaande rol onder de leden van de Fair Wear Foundation.

Met dit 'sociaal verslag leveranciers' 2012 doet Jack Wolfskin voor de derde keer transparant en consequent verslag van de resultaten en doelstellingen van de sociale duurzaamheid ten opzichte van de leveranciers. De focus lag op de onderwerpen bestaanszekerheid biedende lonen, bescherming van het milieu, brandveiligheid en veiligheid van gebouwen.

"Het afgelopen jaar stond in de schaduw van de tragische ongevallen in fabrieken in Zuidoost-Azië", zegt Christian Brandt, COO van Jack Wolfskin. "In ons 'sociaal verslag leveranciers' maken wij duidelijk dat wij onze toeleveranciers gedurende vele jaren willen helpen zich te ontwikkelen en een hoge standaard te bereiken. Wij schrikken er echter – zoals afgelopen jaar – ook niet voor terug om afscheid te nemen als alle inspanningen van Jack Wolfskin, de auditors en de Fair Wear Foundation  niet leiden tot een verbetering voor de mensen."

Het afgelopen jaar behaalde ongeveer 45% van de leveranciers goede of zeer goede beoordelingen in de audits. Ongeveer een derde zit in de middenmoot. 23% bevindt zich qua beoordeling  in de onderste regionen. Met hen heeft Jack Wolfskin er dit jaar hard aan gewerkt om een herbezinningsproces in gang te zetten en duurzame veranderingen ten goede te bewerkstelligen.

Het 'sociaal verslag leveranciers' is voor iedereen ter inzage op de websites van Jack Wolfskin en de Fair Wear Foundation.

Over de Fair Wear Foundation:
De Fair Wear Foundation (FWF) is een onafhankelijke non-profit organisatie die samenwerkt met ondernemingen en fabrieken om de arbeidsomstandigheden voor werknemers in de textiel-en kledingindustrie te verbeteren. Meer dan 80 bedrijven die lid zijn vertegenwoordigen ongeveer 120 merken in zeven Europese landen. De producties van deze bedrijven bevinden zich in 15 landen van Azië, Europa en Afrika.

Voor nadere informatie:
koers@fairwear.nl

Functionaliteit, kwaliteit en innovatie voor iedereen die thuis in outdoor is
Jack Wolfskin is een van de toonaangevende aanbieders op het gebied van functionele outdoor-kleding, outdoor-schoenen en outdoor-uitrusting in Europa en is tegelijkertijd de grootste franchisegever in de Duitse sportwinkelbranche. In heel Europa en in Azië zijn de producten van Jack Wolfskin op dit moment verkrijgbaar in meer dan 800 franchise-stores en bij ruim 4000 verkooppunten. Producten van Jack Wolfskin worden gekenmerkt door een hoge mate van functionaliteit, toepassingsgerichtheid en innovatie. In de afgelopen jaren heeft Jack Wolfskin met succes talrijke materiaal- en productinnovaties ingevoerd. Het bedrijf is lid van de Fair Wear Foundation en bluesign® systeempartner. Daarnaast is Jack Wolfskin sinds 2012 lid van het initiatief 'Zero Discharge of Hazardous Chemicals'. Jack Wolfskin is officiële leverancier van het Austria Ski Team Nordic en de Alpine School Innsbruck. In het boekjaar 2012 bedroeg de omzet van het bedrijf 351 miljoen euro. Bij Jack Wolfskin, gevestigd in Idstein in het Duitse Taunus-gebergte, werken 700 medewerkers.

Newsroom: https://www.jack-wolfskin.com/Newsroom/uebersicht.aspx
Blog: https://blog.jack-wolfskin.com