Bloemencorso Aalsmeer

27 augustus 2001 jaguar formule 1-racewagen rijdt mee

persbericht (27-08-01)

Tijdens opbouw 54ste Aalsmeerse Bloemencorso:

JAGUAR FORMULE 1-RACEWAGEN IN 'NACHT VAN AALSMEER'

De Formule 1 demonstratiewagen van het Britse Jaguar Racing Team komt naar Aalsmeer. Donderdagavond staat de bolide met de namen van beide Jaguar coureurs Eddy Irvine en Pedro de la Rosa vanaf 19.00 uur opgesteld in de Aalsmeerse bloemenveiling tijdens de traditionele opbouwnacht van het bloemencorso. Toeschouwers zijn van harte welkom.

Tijdens de 'Nacht van Aalsmeer' zullen grote twintig praalwagens en 28 andere voertuigen worden voorzien van anderhalf miljoen bloemen. De Jaguar Formule 1-wagen komt te staan bij de praalwagen 'Wereldtijden' van het corsocomité Kudelstaart. De vrijwilligers van dit buurtschap maken namelijk een wagen die een Formule 1-sfeer ademt. De twintig praalwagens zijn met elkaar verbonden door het thema 'Tijd en Tijden' dan ontwerper Koos Zuidgeest aan dit 54ste corso heeft meegegeven.

De deelname van deze spectaculaire Formule 1-racewagen aan het Aalsmeerse corso is mogelijk gemaakt door Kimman Amsterdam BV, de regionale dealer voor Jaguar in Amsterdam en omgeving. De wagen zal (op een trailer) samen met een andere wagen van Kimman Amsterdam, meedoen in de officiële opening van het corso op vrijdagmiddag 31 augustus. Deze wagen zal op passende wijze in de bloemen worden gezet door arrangeur Desirée Drost van het corsocomité Kudelstaart.

Vrijdagavond 31 augustus zullen beide Jaguar-wagens ook deelnemen aan het verlichte corso in Aalsmeer. Zaterdag 1 september rijden de Jaguars mee van Aalsmeer, via Amstelveen naar Amsterdam. De stoet wordt om 15.30 uur verwacht op het Leidseplein en om 16.00 uur op de Dam. Zondag maakt de Formule 1-wagen deel uit van een speciale corsotentoonstelling in het Stadshart van Amstelveen van 12.00 tot 17.00 uur. Dan is er een speciale koopzondag waar dit keer meer mannen dan anders worden verwacht.

Het bestuur van de stichting Bloemencorso Aalsmeer wil De 'Nacht van Aalsmeer' uitbouwen tot een gezellig avondje uit voor iedereen, van jong tot oud, uit Aalsmeer of van (ver) daarbuiten. Met de komst van de racewagen denkt het bestuur een eersteklas attractie in huis te hebben gehaald. De avond begint om 19.00 uur en duurt tot in de kleine uurtjes van de nacht. Bezoekers kunnen meemaken hoe de honderden vrijwilligers, binders en arrangeurs de vooraf opgebouwd wagens in een zee van bloemen steken. Er is de hele avond entertainment in het, op één na grootste handelsgebouw ter wereld. De entree is tijdens deze dynamische avond en nacht gratis.

Er vindt een veiling van zo'n zeventig speciale diensten en goederen plaats vanaf een rondrijdend veilingplatform. Veilingmeester Willem Klijn biedt kavels aan die uiteenlopen van deelname aan het corso op vrijdag als figurant (een Mexicaan) bij de wagen 'Tijdrovend' van corsobuurtschap Centrum tot een reusachtig dartbord, afkomstig van de wagen 'In de baas z'n tijd' van comitéHornmeer/Wellant College. Ook de comité's Vriendschap, gemeente Aalsmeer, Aalsmeerderweg Zuid, Schik In en Aalsmeerderbrug hebben kavels in de verkoop. De opbrengsten zijn voor de buurtschappen en het corso. Verder is er is een leuke prijsvraag. Er zijn taps en terrasjes, waarbij er eentje speciaal voor bij de muziek en eentje in een rustiger ambiance waar bezoekers met een drankje even kunnen nagenieten van de bloemenpracht.

ABC/01-12, Aalsmeer, 27 augustus 2001

Deel: ' Jaguar formule 1-racewagen in 'nacht van Aalsmeer' '