Ingezonden persbericht


Vandaag introduceert online-entertainment bedrijf
Jamby twee iTV
(internet TV) kanalen: Point Victor en Truth-or-Dare. Hiermee heeft
Jamby de primeur van een speciaal voor internet
ontwikkelde
entertainment omgeving, die evenals TV-zenders, werkt met een dagelijkse
programmering. De diverse programma's bestaan uit audio en video van een
kwaliteit die de consument gewend is van TV, aangevuld met
(inter)actieve functionaliteiten. De gebruiker kan deze programma's
ontvangen en gebruiken als hij beschikt over een breedband aansluiting.

Jamby heeft met deze introductie gekozen zich te richten op de
breedbandmarkt aangezien daar de integratie van media en technologie
plaatsvindt. Dit betreft niet alleen de integratie van de tv en de pc,
maar ook de integratie van de tweeachterliggende industrieën.

Breedband
is de confrontatie tussen TV en internet.
Jamby heeft zich tot
op heden met name geconcentreerd op technologieën
achter de schermen. De
ontwikkelde technologie vormt de basis voor de
tiental vandaag
geïntroduceerde online-programma's die zowel vóór als achter de schermen
vernieuwend zijn en een nieuwe generatie internet TV inleiden.

Jamby
investeerde in het afgelopen anderhalf jaar veel tijd aan onderzoek naar hoe
online-entertainment zo efficiënt mogelijk bij het grote publiek terecht
komt. Het onderzoek naar de zogeheten
'transport-paradox' is tweeledig: hoe
bouw ik een ervaring? hoe
transporteer ik deze? Immers, op internet kost
iedere gebruiker meer
geld, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het model van de TV en radio
industrie.

De twee vandaag geïntroduceerde kanalen
('meetingpoints') zijn bijzonder
uitgesproken en bedoeld om een brede
discussie aan te moedigen. Door een
voorbeeld te stellen wil Jamby andere
marktpartijen aanmoedigen om mee
te denken over toekomstige
exploitatiemodellen voor dit nieuwe medium.
Beide kanalen zijn ontwikkeld in
samenwerking met diverse strategische
partners, maar zijn geheel vrij van
advertenties en sponsoring. Deze
werkwijze moet ruimte geven voor diverse
gezamnelijk experimenten in
de advertentiemarkt.

Truth-or-dare heeft
een dagelijkse programmering voor 'Truthseekers' en 'Daredevils' (wijsneuzen
en lefgozers). Dit meetingpoint daagt door de
diverse programma's en
verscheidene opties gebruiker constant uit om na
te denken over wat werkelijk
is en wat niet. Point Victor, het tweede
meetingpoint, is de
ontmoetingsplaats voor reizen en avontuur. Een
aantal reality/travel
programma's moedigen de gebruikers aan om hun
eigen ervaringen te delen. De
programmering van beide kanalen lopen
tot 31 december 2001.

Jamby
produceert tevens twee televisieprogramma's, 'V8 all Areas' en 'Hitch Bitch',
die begin september te zien zijn bij V8*. Hitch Bitch wordt geheel
geproduceerd met Digital Video, waarbij een groot gedeelte door de deelnemers
zelf wordt opgenomen. Dit stelt de programmamakers in staat kriskras door
Europa te reizen om de liftcultuur zo realistisch
mogelijk in beeld te
brengen. *meer info: www.v8tv.nl

Jamby
schat de huidige Nederlandse breedband penetratie op tenminste 5% van de
huishoudens. Daarmee is Nederland een ideale testmarkt voor
online-entertainment. Bij de ontwikkeling van de huidige producten en
formats is reeds rekening gehouden met de internationale expansie van
Jamby die voor begin volgend jaar gepland staat.

De introductie
van de twee 'meetingpoints' is het begin van een nieuwe generatie
entertainment.

Deel: ' Jamby introduceert twee internet TV kanalen '




Lees ook