Bond rijdt weer BMW in 'The World is Not Enough'

(12 April 1999)

PERSBERICHT:

Ook zijn 19e bioscoopfilm rijdt 'Bond, James Bond' weer BMW -ditmaal zelfs de sterk tot de verbeelding sprekende Z8. In nauw overleg met BMW AG en MGM/EON koos Bond (Pierce Brosnan) deze 400 pk sterke V8 met handgeschakelde zesversnellingsbak als nieuwe dienstwagen.

Vooralsnog is slechts een foto van het studiemodel Z07, dat voor het eerst in 1997 op de Tokyo Motor Show aan het grote publiek werd getoond, beschikbaar. Hoe de Z8 er in werkelijkheid uit gaat zien zal blijken bij zijn introductie in het voorjaar van 2000. Vast staat dat de Z8 geïnspireerd is op de legendarische BMW 507 - eveneens een krachtig gemotoriseerde tweezitter met een lange motorkap en een kort achtersteven.

Onder leiding van regisseur Michael Apted zijn de opnamen voor 'The World is Not Enough' in januari jl. gestart. De locaties zijn verdeeld over de gehele wereld - Londen, Turkije, Spanje en de Franse Alpen Michael G. Wilson en Barbara Broccoli produceren de nieuwe Bond waarin hebzucht, wraak en het streven naar de heerschappij over de gehele wereld ondraaglijke spanningen veroorzaken. Zeker omdat de macht over olie uiterst realistisch wordt bevochten met high tech terrorisme.

Bond is sinds 'GoldenEye' uit 1995, waarin hij wereldwijd als eerste Z3 roadster reed, zeer te spreken over BMW. De enorme vraag naar dit model zorgde ervoor dat de Z3 het eerste jaar na zijn filmdebuut was uitverkocht.
Tot nog toe vonden ruim 175.000 in de BMW fabriek in Spartanburg/South Carolina gebouwde roadsters hun weg naar liefhebbers in meer dan 120 exportlanden over de gehele wereld. Dat kan geen enkele autofabrikant BMW nazeggen.

In 'Tomorrow Never Dies' was Bond niet alleen te zien aan het stuur van de luxueuze 750iL, hij reed ook R 1200 C, de Cruiser van BMW. Van de rit met Bondgirl Michelle Yeoh achterop is menig motorrijder na het zien van de film badend in het zweet wakker geworden. De Cruiser werd in 1998 over de gehele wereld marktleider in zijn klasse.

In 'The World is Not Enough' werkt drievoudig Bondvertolker Pierce Brosnan met onder meer Desmond Llewelyn als Q, John Cleese als R - Q's assistent - en Sophie Marceau (Braveheart) als Olerbin Elektra King. Denise Richards als Dr. Christmas Jones en Robert Carlyle (The Full Monty, Trainspotting) als de Boef.
Naar verwachting gaat de 19e Bond in november a.s. in première, zodat hij nog voor de feestdagen in de bioscoop te zien zal zijn.

Deel: ' James Bond rijdt weer BMW in 'The World is Not Enough' '