JANET JACKSON, THE CORRS EN FIVE IN NIEUWE PEPSI CAMPAGNE

Wereldster Janet Jackson, de populaire Engelse jongensgroep Five en de Ierse popgroep The Corrs worden dé gezichten en stemmen achter Pepsi's promotie- en advertentiecampagnes in 1999. De 'Pepsi Music'-actie van dit voorjaar biedt consumenten de kans om een unieke cd te sparen met een speciaal voor Pepsi gecomponeerde song van de artiesten. De nieuwe Pepsi Music actie volgt de zeer succesvolle Spice Girls promotie uit 1997 op. In voorgaande jaren heeft Pepsi onder meer samengewerkt met Michael Jackson, Tina Turner, Boyzone, Madonna en Gloria Estefan.

De drie artiesten hebben ieder een speciaal nummer voor Pepsi op CD opgenomen. Vanaf eind februari zijn deze unieke CD's met daarop ook nog een interactief interview, foto's en een screensaver gratis verkrijgbaar via de Pepsi Music promotie. Bij inlevering van acht aankoopbewijzen van anderhalve literflessen Pepsi, Sisi of 7UP en drie postzegels wordt de CD zonder bijbetaling thuisgestuurd. Er worden tien miljoen etiketten gedrukt.

Pepsi Music
Pepsi Music staat voor het wereldwijde platform van muziekactiviteiten van Pepsi-Cola. Pepsi heeft een jarenlange, onafgebroken, relatie met de popmuziek die zelfs teruggaat tot 1939. Ieder jaar onderneemt Pepsi activiteiten op het gebied van de popmuziek. Pepsi heeft gekozen voor muziek omdat dat een van de belangrijkste aspecten is in het leven van jongeren. De visie van Pepsi is dat je meer uit het leven moet halen; meer mag vragen. Dat doet Pepsi ook: onder andere van haar artiesten. Pepsi creëert daarnaast mogelijkheden voor jongeren om meer uit de popmuziek te halen, onder andere door het aanbieden van exclusieve songs, once-in-a-lifetime ontmoetingen met artiesten en concerttickets.

Pepsi geeft daar verder inhoud aan door onder meer Pepsi Pop, een jaarlijks terugkerend evenement met topartiesten uit de popmuziek. Jan-Joris Keijzer, marketingmanager van Pepsi-Cola International: "Pepsi stimuleert jongeren meer uit hun leven te halen. Muziek is een belangrijk onderdeel van hun leven. Met het Pepsi Music platform, de samenwerking met wereldartiesten en deze unieke promotie biedt Pepsi jongeren een geweldige mogelijkheid om deze wens te verwezenlijken ".

Verschillende smaken vertegenwoordigd
Uniek aspect aan de Pepsi Music campagne voor 1999 is de variëteit aan muziekstijlen. Naast de verschillen in muzikale stijl zijn de nieuwe artiesten alle drie internationaal bijzonder succesvol: Na de verovering van Europa heeft Five nu ook het Amerikaanse succes geproefd met hun top tien single: "When The Lights Go Out". Janet Jackson scoort internationaal al meer dan 10 jaar met een grote hoeveelheid nummer 1 singles en vijf platina CD's. The Corrs hebben naam gemaakt met het album "Talk On Corners" dat in Engeland, Europa, Azië en Nieuw Zeeland een nummer 1 positie heeft bereikt.

Deel: ' Janet Jackson, The Corrs en Five in nieuwe Pepsi campagne '




Lees ook