Middelburg, 11 januari 1999

Persinformatie

JANUARI '99 IN TEKEN VAN ZEELAND-PROMOTIE In de maand januari promoot het Bureau voor Toerisme samen met de regionale VVV's Zeeland als aantrekkelijke vakantie- en recreatiebestemming, in de ons direct omrin-gende landen. Het promotieseizoen '99 kent het motto "gezamenlijk naar een optimaal resultaat" en daarom is gekozen voor één gezamenlijke Zeeland-stand met een ken-merkende Zeeland-uitstraling en een doelgroepgerichte verspreiding van brochures. Van 15 tot en met 17 januari '99 is de Zeeland-stand aanwezig in de Holland-paviljoens op Vakanz Luxemburg, van 16 tot en met 24 januari '99 op BOOT Düsseldorf en van 23 tot 30 januari '99 op het Vakantiesalon Antwerpen.

Vakanz is enige consumentenbeurs in Luxemburg De beurs Vakanz in Luxemburg is de enige toeristische consumentenbeurs die Luxemburg heeft en kent een groot bereik, namelijk Luxemburg, Saarland (in Duitsland) en Noord-Frankrijk. Het publiek heeft relatief veel te besteden, weet in toenemende mate Nederland als (korte)vakantiebestemming te waarderen, is vooral op zoek naar luxere verblijfsaccom-modaties en geïnteresseerd in kust, cultuur en bloemen.

Zeeland watersportland naar BOOT Düsseldorf De grootste internationale watersportbeurs BOOT kent een duidelijk in watersport geïnteres-seerd publiek, dat vooral naar de beurs komt met boek- en/of koopintenties. In '98 kwamen ruim 375.000 bezoekers naar BOOT, waarvan 88% Duitsers. In Duitse en andere internatio-nale (watersport-)media wordt van oudsher veel aandacht besteed aan deze belangrijke tentoonstelling. In de gezamenlijke Zeeland-stand, ook hier onderdeel van het Holland-paviljoen, zal vooral de nieuwe Delta-brochure '99 in de schijnwerpers staan. Deze brengt het grote aantal mogelijkheden en voorzieningen, evenals de aantrekkelijkheden van de verschillende watersportgebieden in de Delta in beeld. De brochure is een samenwerkings-project van de Bureaus voor Toerisme van Zeeland, Noord-Brabant, Zuid-Holland, Oost- en West-Vlaanderen en Antwerpen.

Het Zeeuwse water, fietsen en streekeigen producten naar België Het Vakantie & Lentesalon Antwerpen is één van de belangrijkste consumentenbeurzen van België op het gebied van dag- en verblijfstoerisme. Vooral gezinnen en koppels (ca. 150.000 bezoekers) uit de provincie Antwerpen e.o. willen kant-en-klare informatie over arrangemen-ten en daguitstapjes. Nederland presenteert zich via het Holland-paviljoen met de slogan "Je bovenste beste buurland". Het speciale kust-paviljoen, zoals dat ook op de Vakantiebeurs in Utrecht wordt ingericht, zal ook in Antwerpen de bezoeker moeten enthousiasmeren voor de Nederlandse kust. Binnen deze Holland-presentatie zal Zeeland vooral de voor haar zo aantrekkelijke combinatie van kust en "achterland" benadrukken: van de vele mogelijkheden op en rond het water tot aan fietsen, gezellige stadjes en lekker eten en drinken.


-.-.-.-.-.-

Voor nadere informatie: het Nederlands Bureau voor Toerisme, de regionale promotie-VVV's in Zeeland en/of het Bureau voor Toerisme Zeeland, promotiemedewerkster E. van Wingen, tel. 0118-659971.

Deel: ' Januari '99 in teken van promotie Zeeland '




Lees ook